تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




برگشت ۲۸۷ هزار و ۲۳ متر از اراضی ملی به بیت المال و بازداشت ۲۳۵ نفر متخلف

برگشت ۲۸۷ هزار و ۲۳ متر از اراضی ملی به بیت المال و بازداشت ۲۳۵ نفر متخلفبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  ازمشهد ، حجت الاسلام و المسلمین حسن درویشیان، رییس منطقه ۲ سازمان بازرسی کل کشور درنشست خبری هفته قوه قضائیه افزود: رویکرد سازمان بازرسی ،نظارت  با هدف اصلاح و ارتقاء سلامت اداری است که در قانون نظارت  را بر بازرسی مقدم کرده است که از نتایج نظارت پیشگیری از انحراف و تخلف است.

وی تصریح کرد:یکی از اهداف سازمان بازرسی کشور بحث رویکرد پیشگیری و اصلاح و رفع موانع انجام ماموریت های دستگاه های اجرایست.

رئیس سازمان بازرسی منطقه 2 کشور  ادامه داد:بازرسی  ها بصورت صدور هشدار نامه برای دستگاه های اجرایی است که در دستور کار اداره کل بازرسی قرار  دارد که به آن توجه می شود.

 حجت الاسلام و المسلمین درویشیان تصریح کرد: پارسال ۴۶ مورد بازرسی از دستگاه هااجرایی داشته ایم که ۲ مورد آن بازرسی فوق العاده و ۱۶۸ بازرسی نیز موردی بوده است.

وی افزود: پارسال ۱۷۴ گزارش اصلاحی داشته ایم که ۸۳ مورد آن تخلفات اداری ۴ گزارش به دیوان محاسبات و ۲۷ گزارش به مراکز قضایی ارسال شده است.

رییس سازمان بازرسی منطقه ۲ کشور گفت: در بازرسی و نظارت بر معاملات دستگاه های اجرای دو هزار و ۷۵۵ معامله را در زمینه مزایده و مناقصه نظارت کردیم که ارزش آن به مبلغ ۹۸۰ میلیارد تومان بوده است که۸۵ مورد آن با ملاحظه قابل اصلاح نبوده و ابطال یا تجدید قرارداد شده و ۹۱۴ مورد با تذکراتی که داده شده اصلاح شده اند.

حجت الاسلام و المسلمین درویشیان افزود : در سه ماهه نخست امسال نیز ۳۰۹ مورد نظارت بر معاملات دستگاه‌های اجرایی داشته این که ۹ مورد آن ابطال شده و ۱۱۲ مورد با تذکر اصلاح شده است.

وی گفت: در سه ماهه نخست امسال ۱۸ مورد گزارش اصلاحی داشته این و ۲ مورد تخلف اداری و ۲ مورد تخلف کیفری و همچنین ۲۳ مورد در حال اجراست.

حجت الاسلام و المسلمین درویشیان اظهار کرد : پارسال دو هزار و ۲ مورد شکایت از طرف مردم اعلام شد و از این تعداد به یک هزارو ۶۵۰ مورد رسیدگی شده و در سه ماهه نخست امسال نیز از ۴۰۶ شکایت داشتیم که به ۲۳۰ مورد رسیدگی شده است.

وی با بیان اینکه از سیاست های سازمان بازرسی کل کشور نتیجه بخشی و اثر گذاری بازرسی هاست که پارسال ۳۵۳ مورد بازرسی ها اثربخش بوده است و در سه ماهه نخست امسال نیز ۵۳ مورد بازرسی و نظارت اثر بخش داشته ایم.

رئیس سازمان بازرسی منطقه 2 کشور گفت: در اقدامات پیشگیرانه پارسال ۱۰۱ مورد گزارش هشداری به دستگاه های اجرایی داده شده و در سه ماهه اول امسال ۵ مورد بوده است.

حجت الاسلام و المسلمین درویشیان با اشاره به میزان وجوهی که افراد متخلف از طریق دریافت حقوق های نجومی و حقوق های نامتعارف به بیت المال بازگردانده شده ادامه داد: پارسال چهارصد و سی و سه میلیون تومان به بیت المال بازگردانده شد که تعدادی از مدیران شرکت های دولتی از این حقوق های نامتعارف و نجومی استفاده می کردند.

وی تصریح کرد: پارسال ۲۸۷ هزارو ۲۳ متر مربع از اراضی مربوط به اراضی ملی و دولتی از دست افراد سود جو خلع ید شد و به سازمان مربوطه و اراضی ملی برگشت داده شد که در همین رابطه ۲۳۵ متخلف به هیات اداری استان معرفی شده اند که از این تعداد ۸۸ نفر محکومیت های آنها اعلام شده و ۱۱ نفر حکم تبریه و ۱۳۶ نفر هم پرونده شأن در حال رسیدگی است.

رئیس سازمان بازرسی منطقه 2 کشور اظهار کرد:بیشترین تخلف مربوط به شهرداری است که به دلیل مراجعات زیادی است که به این سازمان می شود و چون تعداد زیادی ارباب رجوع دارد آمار شکایتها نسبت به سایر سازمانها بیشتر است.

حجت الاسلام و المسلیمن درویشیان با اشاره به بازرسی عملکرد شوراها در شهرستان‌های استان افزود: در بازرسی‌های عملکرد شوراها و شهرستان‌ها ۱۶ نفر از عضای شورا معرفی شدند که منجر به محکومیت‌های از قبیل حبس تعزیری ، سلب عضویت، اخطار کتبی و حتی جریمه شده اند.

وی ادامه داد: در قسمت کشف رود در بازدید های که بعمل آمد ۱۵۰ موتور پمپ در حال فعالیت بودند که ۲ هزار هکتار زمین با این موتورهای پمپ آبیاری می شدند به صاحبان آنها مهلت ده روزه داده شده تا موتور های پمپ را جمع آوری کنند.

انتهای پیام // ف.غ




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «برگشت ۲۸۷ هزار و ۲۳ متر از اراضی ملی به بیت المال و بازداشت ۲۳۵ نفر متخلف»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..