تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




سیستم جدید کوالکام برای شارژ خودروهای الکتریکی در حال حرکت

شرکت کوالکام روی سیستمی برای شارژ خودروهای الکتریکی در حال حرکت کار می‌کند. کوالکام نام این سیستم را FABRIC گذاشته و  اخیرا با موفقیت این سیستم را آزمایش کرده است.

FABRIC نام پروژه‌ی کوالکام در حوزه‌ی شارژ خودروهای الکتریکی است. کوالکام اخیرا توانست با موفقیت این پروژه را روی خودروهای الکتریکی در حال حرکت آزمایش کند. با وجود این‌که این شرکت با همکاری اتحادیه اروپا از سال ۲۰۱۴ پروژه‌ی فابریک را آغاز کرده است؛ اما این اولین آزمایش موفق پروژه فابریک محسوب می‌شود. آزمایش در شهر ورسای کشور فرانسه انجام شد که در آن توانستند دو خودروی رنو کانگورو مجهز به تجهیزات شارژ بی‌سیم در مسیر معین با سرعت معمول بزرگراه را تا ۲۰ کیلووات شارژ کنند.

مسیر آزمایش سیستم FABRIC

سرعت شارژ سیستم FABRIC نسبت به شارژ مستقیم که می‌تواند خودروهای برقی را در کمتر از یک ساعت ۱۵۰ کیلووات شارژ کند، بسیار کمتر است. این سیستم با سرعت شارژ فعلی را می‌توان با Trickle-charging (شارژ باتری پر با سرعت بسیار کم برای نگه‌داشتن باتری در حالت شارژ کامل) گوشی‌‌های هوشمند مقایسه کرد؛ یعنی نمی‌توان آن را برای شارژ باتری خودرو به کار برد، بلکه باید از آن برای ثابت نگه‌داشتن میزان شارژ استفاده کرد. این پروژه توسط کوالکام طراحی شده است؛ اما مسیر آزمایشی و دیگر تجهیزات توسط شرکت‌های دیگری ساخته می‌شود. در آزمایش اخیر، شرکت VEDECOM مسیر و سایر تجهیزات را ساخته است.

اتحادیه اروپا ۹ میلیون دلار روی سیستم FABRIC سرمایه‌گذاری کرده است. این پروژه در حال گذراندن آزمایش‌های امکان‌سنجی برای استفاده از آن برای شارژ جاده‌ای وسایل حمل و نقل است. FABRIC روی فاکتورهای زیادی تأثیر دارد. اما به‌طور کل می‌توان گفت پیاده‌سازی این سیستم همراه با ایستگاه‌های شارژ ثابت، در مقیاس وسیع کافی است. از جمله مواردی که برای امکان‌سنجی این پروژه استفاده می‌شود، می‌توان به زمان ساخت و بودجه اشاره کرد. کوالکام و شرکایش هنوز در مورد زمان اتمام و بودجه مورد نیاز برای اتمام این پروژه و همچنین مدت‌زمان لازم برای امکان‌سنجی حرفی نزده‌اند. احتمالا این سیستم در خودروهای خودران بهتر عمل کند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «سیستم جدید کوالکام برای شارژ خودروهای الکتریکی در حال حرکت»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..