تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




مایکروسافت: ویندوز دیفندر یکی از برترین آنتی ویروس ها است

مایکروسافت در پاسخ به کسپرسکی، ادعا می‌کند که ویندوز دیفندر یکی از قدرتمندترین ضد‌ویروس‌های جهان است.

پس از اینکه یک کمپانی امنیتی روسی درخواست داد تحقیقاتی در مورد نوع تعامل سیستم‌عامل ویندوز مایکروسافت با آنتی ویروس‌های شخص ثالث انجام شود، شرکت کسپرسکی شکایتی در اتحادیه‌ی اروپا تنظیم کرد. حالا مایکروسافت به این شکایت پاسخ داده است.

حرف اصلی مایکروسافت در این جوابیه، حمایت از آنتی ویروس ویندوز ۱۰ است. علاوه بر این ردموندی‌ها اعلام کرده‌اند که این شرکت با همکاری کمپانی‌های امنیتی دیگر روی ویندوز کار می‌کند تا این سیستم‌عامل بهترین هماهنگی را با راه‌حل‌های امنیتی شرکت‌های شخص ثالث داشته باشد. راب لفرتز، مدیر همکاری ویندوز و گروه امنیت دستگاه‌ها و سازمان‌ها، توضیح می‌دهد که ویندوز دیفندر در حال حاضر یکی از بهترین نرم‌افزارهای امنیتی بازار است. نرخ تشخیص تهدیدهای امنیتی و ویروس‌ها در ویندوز دیفندر اکنون بیش از ۹۰ درصد است. او می‌گوید:

ما ویندوز دیفندر را به نحوی ساخته‌ایم تا کاربران ویندوز ۱۰ به‌طور دائم از جانب بدافزارها و ویروس‌ها محافظت شوند. بر اساس تحقیقاتی که ما به‌صورت ادامه‌دار انجام می‌دهیم، نتایجی به‌ دست‌ آمده است که نشان می‌دهد ویندوز دیفندر در سطح بهترین‌های حوزه‌ی امنیت قرار دارد.

لفرتز سپس به این مورد اشاره کرد که مایکروسافت به‌عنوان بخشی از برنامه‌ی MVI خود، با بیش از ۸۰ شرکت مستقل تولیدکننده‌ی نرم‌افزارهای امنیتی وارد همکاری شده تا بدین طریق شرکت‌های سازنده‌ی آنتی‌ویروس بتوانند محصولات خود را با نسخه‌های جدید ویندوز سازگار کنند و در نتیجه‌ی این اقدام کاربران هنگام استفاده از نرم‌افزارهای ضد ویروس با مشکلات کمتری مواجه خواهند شد.

افزون بر این، مایکروسافت می‌گوید شرکت‌های تولیدکننده‌ی نرم‌افزارهای ضد ویروس می‌توانند با عضویت در برنامه‌ی ویندوز اینسایدر، سازگاری محصولات خود را با نسخه‌های جدید ویندوز بررسی کنند. برای یادآوری بد نیست اشاره کنیم که افراد با عضویت در برنامه ویندوز اینسایدر می‌توانند نسخه‌های جدید ویندوز را سریع‌تر از کاربران عادی دریافت کنند. همچنین امکان ارسال بازخورد در مورد آپدیت‌های جدید ویندوز برای اعضای ویندوز اینسایدر وجود دارد. کسپرسکی مدعی شده است مایکروسافت در به‌روزرسانی Creators ویندوز ۱۰ که در تاریخ ۱۱ آوریل منتشر شد، نرم‌افزار آنتی‌ویروس کسپرسکی را غیر فعال می‌کند. لفرتز در پاسخ به این ادعا گفته است که اکنون بیش از ۹۵ درصد نرم‌افزارهای آنتی‌ویروس با آپدیت Creators ویندوز ۱۰ کاملا سازگاری دارند. مایکروسافت می‌گوید ۹۵ درصد از رایانه‌های شخصی مجهز به ویندوز ۱۰ که به آپدیت Creators به‌روزرسانی شده‌اند، به نرم‌افزارهای آنتی ویروس مجهز بوده‌اند.

البته برای معدود اپلیکیشن‌هایی که به آپدیت نیاز دارند، ابزاری توسعه داده شده است تا کاربران به نصب به‌روزرسانی‌های جدید آنتی‌ویروس هدایت شوند. بدین منظور ابتدا بخش‌هایی از نرم افزار ضد‌ ویروس به حالت غیر فعال درخواهد آمد و پروسه‌ی به‌روزرسانی آغاز خواهد شد. برای انجام این کار مایکروسافت با شرکت‌های سازنده‌ی نرم‌افزارهای ضد ویروس همکاری می‌کند تا مشخص شود کدام نسخه از نرم‌افزارهای آن‌ها با ویندوز سازگاری دارد و همچنین کاربر پس از آپدیت به چه بخشی هدایت شود.

لفرتز در نهایت اعلام کرده است که مایکروسافت به‌طور دائمی با شرکت‌های آنتی‌ویروس همکاری می‌کند تا کاربران هنگام آپدیت ویندوز با هیچ مشکلی مواجه نشوند و همچنین امنیت سیستم‌عامل در جریان به‌روزرسانی برقرار باشد. لفرتز در ادامه‌ی پاسخ مایکروسافت به کسپرسکی، گفته است که ویندوز دیفندر در مواقعی که نرم‌افزارهای آنتی‌ویروس شخص ثالث از روی سیستم حذف یا منقضی می‌شوند، وارد عمل خواهد شد. باید اشاره کنیم بخشی از شکایت کسپرسکی این است که این کمپانی امنیتی، ویندوز ۱۰ را به بلاک کردن نوتیفیکیشن منقضی شدن اشتراک کاربری متهم‌ کرده است.

بنا به گزارش‌های مختلف، شرکت مایکروسافت چندین بار تلاش کرده  است با کسپرسکی ارتباط برقرار کند؛ اما کمپانی امنیتی روس تصمیم گرفته است این موضوع را به‌طور قانونی پیگیری کند. اتحادیه‌ی اروپا هنوز اعلام نکرده است آیا تحقیقاتی در این رابطه انجام خواهد شد یا خیر.

نظر شما در این مورد چیست؟




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «مایکروسافت: ویندوز دیفندر یکی از برترین آنتی ویروس ها است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..