تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




آیفون 8 موجب کمبود تراشه‌ حافظه شده است

سفارش قطعات داخلی برای گوشی آیفون ۸ اپل باعث کمبود تراشه‌ی DRAM و NAND و ایجاد مشکلات جدی برای شرکت‌های دیگر شده است.

مقاله‌های مرتبط:

بر اساس گزارش رویترز، برخی از شرکت‌های تولید‌کننده‌ی گوشی‌ هوشمند به دلیل کمبود این نوع حافظه‌ها، حتی با وجود نبود نیاز، مجبور به ثبت سفارش جدید شده‌اند. برخی دیگر هم هزینه‌ی بیشتری پرداخت می‌کنند تا بتوانند تعداد کافی از آن‌ها را تهیه کنند. در بدترین شرایط، برخی از شرکت‌ها مثل هواوی، به دلیل نبود تراشه‌های رده‌بالا، قطعات ضعیف‌تری برای محصولات رده‌بالای خود انتخاب کرده‌اند.

آیفون ۸

رویترز می‌گوید حتی شرکت بزرگی مثل ال‌جی با این مشکل مواجه شده است:

به دلیل کمبود قطعات در بازار، ما بیشتر از حد نیازمان سفارش دادیم تا مشکلی در عرضه‌ی کامپیوترهای شخصی و گوشی‌های هوشمندمان ایجاد نشود.

برخی شرکت‌های کوچک‌تر هم ناچار شده‌اند که از رم و حافظه‌ی داخلی کمتری برای دستگاه‌هایشان استفاده کنند:

تحقیقات نشان می‌دهند که تولیدکنندگان دستگاه‌های هوشمند مجبور شده‌اند حافظه‌ی داخلی و رم دستگاه‌های خود را کاهش دهند. این مورد سبب می‌شود که دستگاه‌هایشان در اجرای چند دستور به‌صورت هم‌زمان یا ذخیره‌سازی اطلاعات، به مشکل برخورد کنند.

شرکت هواوی اعلام کرده است که در حال حاضر از تراشه‌های رده‌پایین‌تری در گوشی P10 استفاده می‌کند. کمبود این تراشه‌ها باعث کاهش تولید کنسول بازی نینتندو سوییچ هم شده است.

یکی از شرکت‌های تولیدکننده‌ی تراشه‌ی موبایل اعلام کرده که تقاضای زیاد شرکت اپل، یکی از دلایل اصلی این کمبود در جهان است:

آیفون یکی از بزرگ‌ترین مصرف‌کنندگان تراشه‌های NAND در جهان است. این گوشی فروش خیلی زیادی در جهان دارد.

DRAM

۱۸ درصد از کل تراشه‌های NAND توسط شرکت اپل خریداری می‌شود

مورد بعدی، حسگر دوربین است که تقاضای زیادی دارد. تولیدکننده‌ی اصلی این حسگرها در جهان، شرکت سونی به شمار می‌رود و اعلام کرده شرکت اپل و دو شرکت دیگر را در اولویت کاری خودش قرار داده است. در حال حاضر، ۱۸ درصد از کل تراشه‌های NAND توسط اپل خریداری می‌شود و اگر آیفون 8 با استقبال کاربران مواجه شود، این درصد باز هم افزایش خواهد یافت.

بر اساس گزارش‌های منتشرشده، انتظار می‌رود تا پایان سال جاری میلادی، ۱۰۰ میلیون دستگاه آیفون ۸ به فروش برسد. نظر شما در این مورد چیست؟




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «آیفون 8 موجب کمبود تراشه‌ حافظه شده است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..