تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




۱۱ نشانه‌ هشداردهنده که به شما می‌گویند لازم است مرخصی بگیرید

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ در کنار کارکردن افراد باید زمانی را هم به خود و انجام کار‌های شخصی به ویژه سلامتی روحی و جسمی، تفریح، مراقبت و رسیدگی به اقوام و دوستان، خوردن غذا‌های سالم، بازدید از تفرجگاه ها، خرید و مواردی از این دست اختصاص دهند تا دچار فرسودگی شغلی نشوند.


حتی اگر عاشق شغل خود هستید و از انجام آن به همراه همکارانتان لذت می‌برید باید زمان‌هایی برای رفع خستگی، مرخصی گرفتن و تجدید قوا در نظر بگیرید، علائم زیر نشان می‌دهند که به یک مرخصی فوری و ضروری نیاز دارید. عدم استفاده از مرخصی باعث می‌شود تا به تدریج بی انگیزه شوید، فرصت‌های بی شماری در زندگی کاری، فردی و اجتماعی رااز دست بدهید، به انواع بیماری‌ها دچار شوید و دیگر تمایل چندانی برای کار نداشته باشید.


فاقد شور و شوق هستید: اگر هنگامی که از خواب بیدار می‌شوید و شروع روز کاری است، علاقه‌ای به بلند شدن از رختخواب ندارید و از شور و شوق برای رفتن به محل کار برخوردار نیستید، این حالت نشان دهنده بروز خستگی و فرسودگی شغلی است و برای بالابردن راندمان کاری رفتن به مرخصی و اندکی فاصله گرفتن از کار توصیه می‌شود.


احساس خستگی و ناامیدی تمام وقت: این حالت به ویژه اگر محل کار شما در شرایط اقتصادی نابه سامانی باشد بیشتر از سایر مواقع روی می‌دهد، در این شرایط رفتن به یک مرخصی کوتاه حتی به مدت چند ساعت می‌تواند باعث آرامش، کاهش استرس و اضطراب در فرد و حتی پیدا کردن ایده‌های جدید برای خروج از بحران شود.

در جستجوی کار تازه‌ای هستید: اگر وضعیت کار فعلی پاسخگوی شرایط روحی و جسمی شما نیست یا اگر از لحاظ مالی تامین نیستید و در جستجوی کار جدیدی هستید می‌توانید از بازه‌های مرخصی استاندارد برای یافتن کار جدید استفاده کنید بدون آنکه به موقعیت کنونی شما لطمه‌ای وارد شود.


احساس نارضایتی و کج خلقی در تمام طول روز: اگر به هر بهانه‌ای با همکارانتان در محیط کار دچار اختلاف و کدورت می‌شوید، اگر به راحتی دچار استرس شدید شده، ساعت‌های زیادی گریه می‌کنید، اگر شب‌ها دچار بی خوابی شده به مشکلات کاری فکر می‌کنید زمان آن فرا رسیده که مدتی به مرخصی بروید تا به افکار خود نظم دهید.

مرخصی و رفتن به مسافرت یا رسیدگی به کار‌های فردی و ذوقی در این زمان می‌تواند باعث سلامت روحی شما و کاهش استرس شود، با این کار پس از بازگشت به کار می‌توانید با یک روحیه مضاعف به کار بپردازید و با همکارانتان تعامل سازنده داشته باشید.


مبتلا به بیماری شده یا در دوران نقاهت آن به سر می‌برید: در زمان بیماری یا دوران نقاهت بهترین کار استراحت و دوری از کار است، زیرا کار کردن در این موقعیت می‌تواند فشار و استرس روحی بربیمار وارد کند و روند بهبود بیماری را دراو با تاخیر مواجه کند.

استراحت و تغذیه سالم و مراقبت از خود برای بازگشت به شرایط آرمانی قبل از ابتلا به بیماری بهترین کار برای حفظ سلامت و بازگشت موفق به محل کار است.


مهارت‌ها و تخصص‌های حرفه‌ای جدیدی نیاز دارید: در هر سازمانی برای موفقیت فردی و اجتماعی به یادگیری مهارت‌های جدید نیازاست، اگر نیاز سازمان به تخصص‌های جدید را درک کرده اید و برای پیشرفت و ارتقای شغلی همچنین برتری از رقبا به یادگیری تخصص یا گرفتن مدرک تحصیلی جدید نیاز دارید، با کسب اجازه از مدیران باید زمانی را صرف یادگیری کنید.

در صورتی که به زمان زیاد و یا تمرکز بالا نیاز است می‌توانید از بازه‌های استاندارد مرخصی استفاده کنید مشروط بر آنکه به وضعیت کنونی کاریتان آسیب وارد نشود.

با وجود مفید بودن مرخصی برای سلامت روحی و جسمی و نیز ارتقا و موفقیت فردی و اجتماعی، استفاده از آن باید قانونمند و در بازه‌های استاندارد باشد، عدم اطلاع دادن به مدیران، بدقولی و کم کاری در انجام کارها، بی خیالی و عدم توجه به مشکلات سازمان، مرخصی گرفتن بیش از حد و بدون توجیه همگی می‌تواند باعث نگرش منفی مدیران در خصوص فرد و حتی از دست دادن کار فعلی او شود.


منبع: forbes

انتهای پیام/ 




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «۱۱ نشانه‌ هشداردهنده که به شما می‌گویند لازم است مرخصی بگیرید»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..