تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




اعزام 8800 زائر به بیت‌الله‌الحرام از خراسان رضوی

گروه اجتماعی: مسئول روابط عمومی سازمان حج و زیارت خراسان رضوی از اعزام 8800 زائر از خراسان رضوی به بیت‌الله ‌الحرام در قالب 69 کاروان خبر داد.

عباس خداشناس، مسئول روابط عمومی سازمان حج و زیارت خراسان رضوی، درگفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، بیان کرد: ثبت‌نام دارندگان فیش‌های حج تا پایان سال 85، از اوایل خردادماه آغاز و تا تاریخ 15 خرداد ظرفیت کاروان های استان تکمیل شد.
وی با اشاره به اینکه 8800 زائر از خراسان رضوی به حج اعزام خواهند شد گفت: 69 کاروان در کل استان اعزام زائران بیت‌الله‌الحرام را برعهده دارند.
مسئول روابط عمومی سازمان حج و زیارت خراسان رضوی اضافه کرد: از تعداد کل زائران استان تعداد 4710 نفر در قالب 34 کاروان از مشهد، 30 کاروان از شهرستان‌ها و 9 کاروان هم از اهل‌سنت اعزام می‌شوند.
خداشناس در خصوص سلسله جلسات اسرار حج که همه ساله برای زائران حج تمتع خراسان رضوی، با همکاری بعثه رهبری و مدیریت حج و زیارت استان برگزار می‌شود، نیز افزود: این جلسات آموزشی به منظور آشنایی با مسائل فرهنگی، مناسک حج و مسائل اجرایی است که زائران از ابتدا تا انتهای سفر با آن‌ها مواجه می‌شوند، برگزار می‌شود.
مسئول روابط عمومی سازمان حج و زیارت استان با بیان اینکه از شب یازدهم ماه مبارک رمضان به مدت 5 شب جلسات اسرار حج ویژه زائران مشهدی برگزار شد، گفت: یکصد و 10 پزشک به مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر معرفی شده‌اند که مجموعاً 58 نفر مورد تأیید قرار گرفته و تاکنون 32 پزشک توسط کاروان‌ها به کار گرفته شده‌اند.
خداشناس با اشاره به اینکه در سال‌های گذشته فاصله زمان آموزش با اعزام بسیار زیاد بود، گفت: امسال نیز تمهیداتی اندیشیده شده که این فاصله به حداقل برسد تا از کم‌رنگ شدن آموزش‌ها جلوگیری شود.
وی افزود:کلاس‌های آموزشی در 10 جلسه از 8 تیرماه آغاز می‌شود که 4 ساعت آموزش مدیریت بحران و 4 ساعت آموزش امدادی و خودامدادی تحت عنوان کد 2 به آموزش‌های زائران حج اضافه شده است.
خداشناس اظهار کرد: همچنین برای ارتقاء سطح دانش و آگاهی پزشکان اعزامی به حج امسال در مرکز پزشکی حج و زیارت استان از 10 تیرماه به مدت 3 روز دوره آموزشی اورژانس و بیماری‌های حج توسط دانشگاه علوم پزشکی مشهد برگزار می‌شود.
وی با بیان اینکه اعزام زائران به حج از 15 مردادماه به مدت 12 روز انجام می‌شود افزود: خوشبختانه با توانمندی که مدیران کاروان‌های حج و زیارت دارند، هیچگونه مشکلی برای اعزام زائر نداریم و امیدواریم با عنایت خداوند بتوانیم خدمتگزارانی خوب برای این بزرگواران باشیم.



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «اعزام 8800 زائر به بیت‌الله‌الحرام از خراسان رضوی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..