تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




ایمن سازی دام‌های سبک و سنگین خراسان رضوی علیه تب برفکی

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از مشهد ، محسن عابدزاده رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی دامپزشکی خراسان رضوی گفت: طبق پیش بینی ها، در این مرحله که فاز اول این عملیات در سال جاری می‌باشد، تمامی دام‌های سنگین و ۳۰ درصد دام‌های سبک استان تحت پوشش عملیات ایمن سازی علیه بیماری تب برفکی قرار می‌گیرند.

وی رویکرد این مجموعه را در این مرحله بهره گیری از توان کلیه نیرو‌های بخش خصوصی و دولتی برای جلوگیری از بروز بیماری دانست.

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی دامپزشکی خراسان رضوی گفت: مطابق دستورالعمل سازمان دامپزشکی کشور، به منظور به حداقل رسانیدن خسارات ناشی از بیماری، بخشی از دام‌های سبک استان با رعایت کلیه اقدامات بهداشتی– قرنطینه‌ای تحت پوشش عملیات مایه کوبی قرار خواهند گرفت و کانون‌های بیماری در سال‌های گذشته ودام‌های عشایری و نیز دام‌هایی که در فاز قبلی مایه کوبی نشده اند در اولویت عملیات واکسیناسیون می‌باشند.

عابدزاده ضمن تاکید بر نظارت بخش دولتی بر نحوه انجام خدمات توسط اکیپ‌های مایه کوب افزود: طرح مذکور، تا پایان تیرماه ادامه خواهد داشت و گزارش دهی انجام عملیات از طریق سامانه اطلاعات جغرافیایی (GIS توسط شبکه‌های دامپزشکی شهرستان‌های تابعه صورت خواهد پذیرفت.

وی در خصوص ب‌های خدمات عملیات فوق گفت؛ برابر بخشنامه ارسالی سازمان دامپزشکی کشور، ب‌های واکسن‌های وارداتی در جمعیت دام سنگین توسط دامدار پرداخت شده و لی انجام عملیات واکسیناسیون توسط گروه‌های مایه کوب دامپزشکی رایگان است، ولی در جمعیت دام سبک، هم بهاء واکسن و هم خدمات واکسیناسیون به طور کاملا رایگان انجام خواهد شد.

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی دامپزشکی خراسان رضوی افزود: برابر دستورالعمل ارسالی، هرگونه توزیع و عرضه غیرمجاز واکسن تب برفکی در سطح استان از طریق مراجع قضایی و انتظامی پیگیری می‌شود و نیز صدور مجوز تردد دام در سطح استان، حداقل دو هفته پس از انجام مایه‌کوبی و درصورت رعایت تمهیدات قرنطینه‌ای- بهداشتی و رعایت سایر مفاد دستورالعمل‌های مربوطه کما فی‌السابق توسط شبکه‌های دامپزشکی شهرستان بلامانع خواهد بود.

عابدزاده تاکید کرد: با توجه به ویروسی بودن بیماری، دامداران تا حد ممکن از رفت و آمد به دامداری یکدیگر اجتناب ورزیده و محتوای حوضچه‌های ضدعفونی را همه روزه با مواد مناسب پر نموده و از حمل و نقل و خرید و فروش بدون ضابطه هرنوع دام، اکیداً خودداری کنند.

انتهای پیام//ف. ح




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «ایمن سازی دام‌های سبک و سنگین خراسان رضوی علیه تب برفکی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..