تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تاثیرات مفید مصرف خرما در دوران بارداری

تاثیرات مفید مصرف خرما در دوران بارداری تاثیرات مفید مصرف خرما در دوران بارداری 

مصرف خرما در دوران بارداری خانم ها می‌توانند مثل معجزه اي در رژیم خوراکی باشد، خرما خاصیت هاي بسیاری برای مادر و جنین دارد. خرما، مزایای بسیاری برای بدن ما دارد مثلا اختلالات گوارشی را رفع می کند، مشکلات قلبی را تا حدودی درمان می کند و به رفع کم‌خونی کمک میکند. مصرف خرما در بارداری بسیار خوب هست

خرما منبع بسیار خوبی از ویتامین‌هاي گوناگون و املاح هست هم انرژی‌زا می‌باشد و هم حاوی قند و فیبر هست.خرما، مزایای بسیاری برای بدن ما دارد مثلا اختلالات گوارشی را رفع می کند، مشکلات قلبی را تا حدودی درمان میکند، رفع کم‌خونی می کند.باعث قوای جنسی میشود و با سرطان معده و روده مقابله می کند. خرما منبع بسیار خوبی از ویتامین‌هاي گوناگون و املاح هست هم انرژی‌زا می‌باشد و هم حاوی قند و فیبر هست.

ترکیبات خرما
قند طبیعی «فروکتوز»: این قند به راحتی در بدن تجزیه می شود و باعث افزایش ناگهانی قندخون نمی شود بلکه میزان انرژی بدن را در سطح بالا نگاه می‌دارد.

فیبر: باعث میشود برای مدت بیشتری احساس سیری کنید و کمتر دچار دیابت و پری‌اکلامپسی شوید.

پتاسیم: یکی از برترین الکترولیت‌هاست که باعث می شود آب و تمدن بدن در حد متعادل دل بمانند و از این طریق فشارخون تنظیم شود.

منیزیم: به سلامت عضلات کمک می کند و از گرفتگی عضلانی که در دوران بارداری بسیار هم شایع هست پیشگیري میکند.

فولات: به تشکیل و بلوغ نخاع کمک میکند و از نارسایی‌هاي مربوط به آن پیشگیری میکند.

ویتامین K: باعث حفظ سلامت استخوان‌ها می شود و به انعقاد خون کمک میکند.

در طول دوران بارداری بهتر هست از چه زمانی خوردن خرما شروع شود؟
شما می توانید از همان هفته‌هاي اولیه بارداری خوردن خرما را شروع کنید ولی به دلیل داشته باشید که خرما قند دارد و اگر مشکل افزایش قندخون دارید بهتر هست در ماههای اولیه بارداری از مصرف آن صرف‌نظر کنید.

چند مورد از خواص جادویی خرما
مقابله با یبوست: خرما خاصیت مسهل دارد بنابراین اگر مخصوصا در دوران بارداری به یبوست دچار شده‌اید، آن را بعنوان یک روان کننده مصرف کنید.یک شب خرما‌ها را در آب معمولی خیسانده سپس صبح آن راکه به شکل شهدی غلیظ هست میل کنید. دیگر از یبوست خبری نخواهد بود.

تقویت و استحکام استخوان‌ها: املاح موجود در آن باعث استحکام استخوان‌ها می شود و با اغلب مریضی‌ها مقابله می کند مثل استئوپروز «پوکی استخوان». خرما حاوی سلنیوم نیز می‌باشد که به افزایش رشد استخوان‌ها و سلامت انها کمک می کند

به درمان کم‌خونی کمک می کند: به علت برخورداری از انواع املاح، خرما میتواند میزان آهن خون را بالا ببرد مخصوصا برای خانم‌هایي که دچار کم‌‌خونی نیز میباشند، خرما بسیار موثر هست و باعث رفع احساس خستگی مزمن در آن ها می شود.

آلرژی‌ها را رفع می کند: یکی از برترین خواص خرما وجود سولفور ارگانیک در آن هست سولفور به راحتی در غذا و سایر خوراکی‌ها یافت نمی شود ولی خواص بسیار دارد مثلا باعث کاهش واکنش‌هاي حساسیتی میشود «مخصوصا حساسیت فصلی» در طول دوران بارداری نیز چون محدودیت مصرف دارویی برای خانم‌ها وجود دارد، خرما میتواند کمک بسیار زیادی کند.

باعث افزایش سطح انرژی بدن میشود: به علت داشتن قندهای طبیعی، خرما یک میان وعدة کامل محسوب می شود مخصوصا بعنوان عصرانه.

حفظ سلامت سیستم عصبی: ویتامین‌هاي موجود در خرما، باعث تقویت سیستم عصبی و عملکرد بهتر آن میشود با مصرف آن فعالیت‌هاي ذهنی نیز بالاتر میروند.

داشتن قلبی سالم: خرما باعث حفظ سلامت قلب افراد پیر و مسن میشود.

برای خانم‌هایي که قلب ضعیفی دارند و به بعضی مریضی‌هاي قلبی دچارند، پیشنهاد میشود که خرما مصرف کنند تا از حمله‌هاي قلبی و مریضی‌ قلبی جلوگیري شود.

خرما هم سالم هست و هم خوشمزه‌ و باعث کاهش کلسترول LDL یا همان کلسترول بد میشود.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تاثیرات مفید مصرف خرما در دوران بارداری»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..