تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




خاطره‌های خود از این کاخ 440 ساله را تعریف کنید

به‌گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، مسعود نصرتی - مدیر مجموعه میراث‌جهانی کاخ گلستان، با اشاره به راه‌اندازی مرکز تاریخ شفاهی در دفتر پژوهش این مجموعه تاریخی در سال 94، گفت: تاریخ شفاهی روشی از ثبت و مستندسازی رویدادهای تاریخی است که از طریق مصاحبه کردن با شخص راوی انجام می‌شود. این روش بر تجربه شخصی افراد استوار است و تجاربی که در گذر زمان امکان ثبت آنها وجود نداشته در این روش مستندسازی می‌شوند.

نصرتی افزود: دفتر پژوهش کاخ گلستان به‌دنبال مجموعه‌ای از اطلاعات منسجم و زنده از تاریخ چند دهه اخیر این مجموعه تاریخی‌وفرهنگی است که به‌رشته تحریر درنیامده است تا بتواند خاطرات و ناگفته‌های چهره‌های شاخص و افراد مؤثر در تحولات کاخ گلستان را در دوره زمانی پهلوی دوم، پیروزی انقلاب اسلامی در سال 57 و پس از آن، نقش کاخ گلستان در تحولات تاریخی و اجتماعی سال‌های اخیر با توجه به عملکرد افراد و وقایع مربوط به بناها و بافت تاریخی کاخ گلستان را جمع‌آوری و ثبت کند.

وی اظهار کرد: نخستین فاز تاریخ شفاهی به مطالعه و بررسی محتوایی پروژه‌های مشابه در مؤسسات و مراکز تاریخی‌تحقیقی در داخل کشور و خارج از کشور، تنظیم پرسشنامه‌های استاندارد و تهیه فهرستی از افرادی که در دهه‌های اخیر در کاخ گلستان حضور داشته‌اند اختصاص دارد.

مدیر کاخ‌موزه گلستان از اجرای فاز دوم تاریخ شفاهی کاخ گلستان خبر داد و تصریح کرد: در فاز دوم این پروژه با احمد دزواره‌ای - رئیس موزه‌های کاخ گلستان در سال‌های 50 تا 80، حسن علایینی - امین‌اموال و مسئول کتابخانه سلطنتی در سال‌های ابتدایی پس از انقلاب اسلامی تا سال 86، احمدرضا حشمتی - مدیر فنی و معاون کاخ گلستان در دهه 70 و 80 و محمدحسن سمسار - پژوهشگر و مؤلف برجسته کاخ گلستان از سال‌های قبل از انقلاب تاکنون، به‌عنوان پپشکسوتان میراث‌فرهنگی، مصاحبه شده است.

نصرتی افزود: از تمام افرادی که از نزدیک شاهد تحولات پنج دهه اخیر این مجموعه فرهنگی و تاریخی بوده‌اند دعوت می‌شود تا با بازگویی خاطرات خود، به ما در ثبت و جمع‌آوری تاریخ شفاهی کاخ گلستان کمک کنند. همچنین از کسانی که اسناد، تصاویر و دست‌نوشته‌های مرتبط با این موضوع را دارند تقاضا می‌شود تا نسخه‌ای از آن را در اختیار دفتر پژوهش این مجموعه فرهنگی‌تاریخی قرار دهند.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «خاطره‌های خود از این کاخ 440 ساله را تعریف کنید»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..