تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تاثیر عجیب نور آبی بر خواب ورزشکاران

تاثیر عجیب نور آبی بر خواب ورزشکاران

اینکه یک ورزشکار موقع ورزش کردن سرحال باشد بسار مهم است به گزارش ایران ناز بررسی‌های انجام شده نشان داده است ورزشکاران اگر قبل از مسابقه‌های ورزشی که در طول شب برگزار می‌شوند، مقابل نور آبی قرار بگیرند، کمتر احساس خواب آلودگی خواهند کرد.به گزارش ایران ناز و به نقل از science daily، قرار گرفتن در مقابل نور آبی باعث می‌شود که کمتر هرمون ملاتونین که مربوط به خواب آلودگی است ترشح شود.

بررسی‌ها نشان داده است که کمتر شدن ترشح هرمون ملاتونین در بدن باعث می‌شود که استقامت ورزشکاران دوچرخه‌سوار تا ۱۲ دقیقه بیشتر شود.قرار گرفتن در مقابل نور بسیار روشن و سفید زیادی افزایش کارایی ورزشکاران تاثیرگذار نیست.

این تحقیقات بر روی دوچرخه‌سواران انجام شده است. محققان قصد دارند که بیشتر در این باره تحقیق کنند و این آزمایش را برروی ورزشکاران دیگر رشته‌های ورزشی نیز انجام دهند.

تاثیر عجیب نور آبی بر خواب ورزشکاران




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تاثیر عجیب نور آبی بر خواب ورزشکاران»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..