تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




«وپسا»، نخستین عرضه اولیه دارای بازارگردان بازار سهام

تعداد 250 میلیون سهم شرکت سرمایه‌گذاری صنعت پتروشیمی ساختمان خلیج فارس که در گروه پیمانکاری صنعتی، زیرگروه سایر فعالیت‌های پیمانکاری قرار دارد به عنوان نخستین عرضه اولیه بازار سهام در سال 96 شنبه هفته آینده در فرابورس ایران عرضه می‌شود.

 

بهنام محسنی معاون عملیات و نظارت بازار فرابورس در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا) به  با اعلام اینکه از روش ثبت سفارش (بوک بیلدینگ) در این عرضه اولیه استفاده می‌شود، دامنه قیمتی ثبت سفارش این سهام را 1000 تا 1030 ریال اعلام کرد.

 

 وی با اشاره به اینکه این عرضه اولیه به شیوه ثبت سفارش است، وجود دامنه نوسان قیمتی در زمان اخذ تقاضاهای خرید در روز عرضه اولیه و اختصاص زمان کافی برای ورود سفارش را زمینه‌ساز بروز رفتار منطقی سرمایه گذاران  - که لازم است مبتنی بر ارزیابی واقعی از سهام مورد عرضه و به دور از هرگونه رفتارهای هیجانی باشد-   دانست.

 

معاون عملیات و نظارت بازار فرابورس ایران با توجه به این موضوع که سقف دامنه قیمتی ثبت سفارش در روز عرضه اولیه 1030 ریال بوده و به قیمت اسمی سهام نزدیک است، افزود: ارزش کل سهامی که مورد عرضه قرار می گیرد، این عرضه را در زمره عرضه های اولیه با اندازه کوچک از لحاظ نقدینگی مورد نیاز قرار می دهد.

 

محسنی همچنین نکته مهم دیگر در خصوص این عرضه اولیه را وجود بازارگردان اعلام کرد و ادامه داد: شرکت سرمایه‌گذاری صنعت پتروشیمی ساختمان خلیج فارس با نماد «وپسا» نخستین عرضه اولیه بازار به شمار می‌رود که دارای بازارگردان است و پس از عرضه اولیه، نقش خود را ایفا خواهد کرد.

 

ویژگی‌های عرضه اولیه «وپسا»

 

وی با بیان اینکه نماد معاملاتی این شرکت در بازار دوم فرابورس ایران درج شده است، افزود: تعداد سهام قابل عرضه٢٥٠ میلیون سهم یعنی 10 درصد از سهام این شرکت و سهمیه هر کد حقیقی و حقوقی تعداد ٨٥٠٠ سهم است.

 

علی نجفی‌مقدم مدیرعامل و رئیس هیات مدیره شرکت وپسا در بخش معرفی این شرکت در بیست و سومین نشست خبری «یک دیدار، یک عرضه» گفته بود: شرکت عمران سرمایه‌ آپریک خزر با دارا بودن 98 درصد از سهام شرکت، سهامدار عمده است و 2 درصد سهام باقی مانده متعلق به 3 شرکت‌ دیگر با نام‌های صنعت محور دانوش، وزین سازان آریا سام و سرمایه سازان دانوش منطقه آزاد انزلی و همچنین یک سهامدار خُرد است.

 

به گفته وی این شرکت در سال 95 پس از 20 سال تجربه در امور ماشین‌آلات و راه‌سازی توانست نمایندگی رسمی از کمپانی جین گانگ را که یکی از بزرگ‌ترین تولیدکننده ماشین‌آلات راه‌سازی در کشور چین است دریافت کند.

 

گفتنی  است این شرکت با سرمایه 2 هزار و 500 میلیارد ریال، سود هر سهم خود را برای سال مالی 96 رقم 141 ریال را اعلام کرده است.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر ««وپسا»، نخستین عرضه اولیه دارای بازارگردان بازار سهام»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..