تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




پاسخ سوالات خود در زمینه «سرطان سینه» را اینجا بخوانید

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان؛  بخشی از سوالاتی که کاربران باشگاه خبرنگاران در قسمت کلینیک آنلاین مطرح کرده بودند، منتشر شد.

شما هم می‌توانید با مراجعه به کلینیک باشگاه خبرنگاران و طرح سوالات خود پاسخ را از پزشکان مربوطه دریافت کنید.

پاسخ سوالات برخی از کاربران در خصوص سرطان سینه که توسط  حمیدرضا میرزایی متخصص رادیو آنکولوژیست ارائه شده، به شرح زیر است:

عوارض پس از شیمی درمانی

حمیدرضا میرزایی استاد تمام دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و متخصص رادیوآنکولوژیست اظهار کرد: سردرد و سرگیجه پس از شیمی درمانی می‌تواند طبیعی باشد، به شرط اینکه سایر عواملی که می‌توانند ایجاد سردرد و سرگیجه بکنند، در نظر گرفته شوند، افرادی که پس از انجام شیمی درمانی دچار سردرد و سرگیجه می‌شوند باید به متخصص قلب و عروق مراجعه کنند تا در صورت لزوم نوار قلب، اکو قلب و بررسی فشار خون انجام شود.

وی بیان کرد: همچنین ممکن است اضطراب و افسردگی که بیمار به خاطر شیمی درمانی پیدا کرده است در بروز سردرد و سرگیجه نفش داشته باشد.
این متخصص رادیوآنکولوژیست افزود: افرادی که دچار سردرد هستند می‌توانند برای رفع سردرد از قرص «استامینوفن» و برای بهبود سرگیجه از نصف یا یک عدد قرص «دیمن هیدرینات» در صبح و شب استفاده کنند.

آیا کیست‌های سینه می‌توانند خطرناک باشند؟

میرزایی عنوان کرد: ۸۰ درصد از کیست‌های سینه خوش خیم بوده و تنها ۲۰ درصد بدخیم هستند، کیست‌های خوش خیم نیز به یکباره تبدیل به بدخیم نشده بلکه با گذشت زمان و تغییرات سلولی که در آن‌ها اتفاق می‌افتد به بدخیم تبدیل می‌شوند.

وی با بیان اینکه کیست‌های ساده و خوش خیم که در معاینه و سونوگرافی تشخیص داده می‌شوند نیاز به اقدامات درمانی خاصی ندارند، تاکید کرد: آن‌ کیست هایی که مشکوک بوده باید به مدت سه تا 6ماه  پیگیری شوند تا اگر بزرگتر شده باشند معاینه و نمونه برداری شوند.

نقش سیگار در بروز سرطان

این متخصص رادیوآنکولوژیست تصریح کرد: استعمال سیگار  احتمال ابتلا به سرطان‌های مختلف بدن از جمله سرطان سینه را افزایش می‌دهد.

دردناک و حساس بودن سینه

میرزایی در خصوص احساس درد و سوزش سینه‌ها که در دوران قاعدگی تشدید می‌شود، اظهار کرد: این مسائل به صورت طبیعی در برخی زنان دیده می‌شود.
وی بیان کرد: اگر این احساس درد و سوزش سبب ناراحتی در زنان شده باشد، می‌توانند سه روز قبل تا سه روز پس از دوران قاعدگی از ویتامین E استفاده کنند، همچنین مصرف داروی ملوکسیکام از ۲۴ ساعت قبل تا ۲۴ ساعت پس از دوران قاعدگی نیز موثر است.
این متخصص رادیوآنکولوژیست افزود: کپسول گاباپنتین ۳۰۰ میلی‌گرم نیز یک عدد صبح و شب از ۴۸ ساعت قبل تا ۴۸ ساعت پس از دوران قاعدگی استفاده کند.

آیا جراحی‌های سینه می‌تواند احتمال ابتلا به سرطان سینه را افزایش دهد؟

میرزایی عنوان کرد: جراحی سینه به تنهایی یعنی در صورتی که فرد قبلاً دچار بیماری‌های سینه نشده باشد شانس ابتلا به سرطان سینه را افزایش نمی‌دهد.

مشاهده کیست‌های متعدد در سینه در سونوگرافی شانس ابتلا به سرطان را چقدر افزایش می‌دهد؟

وی یادآور شد: اگر ضایعات قابل لمس بوده و در سونوگرافی مشاهده شده باشد اقدام درمانی خاصی برای آن لازم نیست، به طور کلی اگر زنان زیر ۴۰ سال باشند باید معاینه ماهانه توسط خود شخص  و هر ۶ ماه یکبار برای ارزیابی و بررسی کیست‌ها سونوگرافی انجام شود، در صورتی که بالای ۴۰ سال باشند باید سالیانه یک بار ماموگرافی انجام داده و توسط پزشک معالج معاینه شوند.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «پاسخ سوالات خود در زمینه «سرطان سینه» را اینجا بخوانید»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..