تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




بلومبرگ: مدیرعامل اوبر تحت تأثیر فشار سهامداران استعفا داد

تراویس کالانیک، بنیان‌گذار و مدیرعامل استارتاپ اوبر، در پی فشار سهامداران از سمت خود استعفا داد.

تراویس کالانیک پس از چندین بحران که گریبان‌گیر اوبر شده بود، به دلیل فشار واردشده از سوی شماری از سهامداران بزرگ این استارتاپ از سمت خود استعفا داد. از جمله‌ی بحران‌های ایجادشده برای اوبر باید به ایجاد مزاحمت توسط رانندگان برای مسافران خانم این سرویس اشاره کرد.

کالانیک اعلام کرده است که در راستای درخواست شماری از سهامداران عمده‌ی این کمپانی، درصدد استعفا برآمده تا از این طریق مانع ایجاد بحران جدید برای کمپانی تحت مدیریتش شود. اوبر در سال جاری میلادی با مشکلات و بحران‌های عدیده‌ای روبه‌رو شده است که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به فریب دادن سازمان‌های رگولاتوری در کنار ماجرای تجاوز در کشور هندوستان اشاره کرد که در سال ۲۰۱۴ سر و صدای بسیاری ایجاد کرد.

کالانیک را نباید اولین نفری خواند که در پی مشکلات ایجادشده از اوبر کنار رفته است. امیل میشل، مدیر تجارت اوبر در کنار جف جونز، رئیس هیئت مدیره‌ی این استارتاپ، دو مدیر اوبر بودند که پیش از کالانیک از سمت خود کنار رفتند.

کالانیک در مورد کنار رفتن از سمت مدیرعاملی اوبر چنین اظهار نظر کرده است:

من اوبر را بیشتر از هر چیزی در این دنیا دوست دارم. اما در این برهه‌ی زمانی سخت در زندگی شخصی خویش، تصمیم سهامداران برای کنار رفتن از سمت مدیرعاملی را قبول کرده‌ام تا اوبر به‌جای دست و پنجه نرم کردن با مشکلات دیگر، به مسیر پیشرفت روزافزون خود ادامه دهد.

با وجود اینکه کالانیک از سمت خود کنار می‌رود؛ اما همچنان یکی از اعضای اصلی هیئت مدیره‌ی این استارتاپ باقی خواهد ماند. استعفای کالانیک پس از آن صورت گرفت که پنج سرمایه‌گذار اصلی این استارتاپ با ارسال نامه‌ای از وی خواستند سمت خود را ترک کند. به گزارش نیویورک تایمز، بنچمارک کپیتال نیز جزو سرمایه‌گذارانی بوده است که از کالانیک درخواست کرده استعفا دهد. کالانیک پس از مشاوره با یکی از اعضای هیئت مدیره، تصمیم قطعی خود را گرفته و استعفا داده است.

البته باید به این نکته اشاره کرد که با وجود مشکلات موجود، درآمد اوبر طی سه‌ماهه‌ی اول سال ۲۰۱۷ به بیش از ۳.۴ میلیارد دلار رسیده که این افزایش درآمد با کاهش ضرر این کمپانی هم‌زمان بوده است. برآوردهای انجام‌شده با احتساب میزان سهم کالانیک در اوبر، ثروت این کارآفرین ۴۰ ساله را نزدیک به ۶.۷ میلیارد دلار می‌دانند. مجموع ارزش اوبر بیش از ۶۹ میلیارد دلار برآورد شده است. اوبر از روز گذشته برنامه‌ای را آغاز کرده که بر اساس آن طی ۱۸۰ روز آینده، تغییراتی در سرویس خود به‌منظور بهبود تجربه‌ی کاربری ایجاد خواهد کرد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «بلومبرگ: مدیرعامل اوبر تحت تأثیر فشار سهامداران استعفا داد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..