تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




مبانی صلح میان دو ملت از دیدگاه امام علی (ع)

مبانی صلح میان دو ملت از دیدگاه امام علی (ع)به گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ امام علی (ع) در نامه 74 کتاب شریف نهج البلاغه که عهدنامه‌ای است میان دو قبیله یمن و ربیعه می فرماید: اين پيمان نامه اى است كه اهل يمن و مردم ربيعه، چه آنها كه شهر نشين هستند و چه آنها كه بيابان نشينند، بر آن توافق كرده‌اند كه از كتاب خدا پيروى كنند و مردم را به آن فرا خوانند و از مردم بخواهند كه آن را بپذيرند.

و هر كس را كه به كتاب خدا دعوت كند و بدان فرمان دهد، اجابت كنند و در برابر اين كار مزدى نطلبند و جز به آن به كار ديگر خرسند نشوند. بر ضد كسى كه اين پيمان بشكند يا آن را ترك گويد، دست به دست هم دهند و يار و مددكار يكديگر باشند و سخنشان يكى شود و عهد خود را به سبب سرزنش يا خشم اين و آن يا به سبب خوار ساختن و دشنام دادن گروهى گروه ديگر را، نشكنند. بر آن گواه است، آنكه از ايشان حاضر است يا غايب است و هر كه سفيه است يا داناست و هر كه بردبار است و هر كه نادان است.

امام علی (ع) در ادامه می‌فرماید: عهد و پيمان خدا در اين عهد نامه بر عهده شماست و از پيمان خدا سؤال خواهند كرد. نوشت آن را على بن ابى طالب.

 

انتهای پیام/

 

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «مبانی صلح میان دو ملت از دیدگاه امام علی (ع)»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..