تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




اپلیکیشن «FaceApp» برای کمک به یافتن افراد گم شده

کد خبر: ۵۵۳۶۳۲

۵۹۱  بازدید

اوایل سال یک اپلیکیشن مخصوص اسمارت فون با نام FaceApp ارائه شد که مورد توجه بسیاری قرار گرفت، با این اپلیکیشن کاربران قادر بودند تصاویر خود را پیرتر، جوان تر یا حتی با جنسیت متفاوت نشان دهند.

وبسایت topinearth.ir - جمیله محمدی چراتی: اوایل سال یک اپلیکیشن مخصوص اسمارت فون با نام FaceApp ارائه شد که مورد توجه بسیاری قرار گرفت، با این اپلیکیشن کاربران قادر بودند تصاویر خود را پیرتر، جوان تر یا حتی با جنسیت متفاوت نشان دهند. تا مدت ها تصاویر جالبی از سلبریتی ها در دنیای وب دست به دست می شد. این نرم افزار به برنامه های متعدد بازار که ویژگی مشابه ای داشتند افزوده شد اما فقط کاربرد تفریحی داشت. اکنون روش پیچیده تری برای این روش یافت شده است. با ما در بهترین ها در زمین همراه باشید.

فقط در بریتانیا سالانه گم شدن 300,000 نفر گزارش می شود و با گذشت زمان چهره ی این افراد قطعا تغییر می کند بطوریکه عکس هایی که برای یافتن آنها بکار می رود دیگر کمتر مفید خواهند بود. گروه تحقیقاتی در دانشگاه بردفورد به فکر توسعه ی تکنولوژی افتاده که روش های فعلی تصاویر گذر زمان افراد گم شده را بهبود بخشد.

تکنولوژی جدید پیر کردن چهره برای کمک به یافتن افراد گم شده

این گروه یک شبکه ی عصبی را توسعه داده که با داده های ویژگی های چهره ای از پایگاه داده ی افراد در سنین مختلف، تغذیه می شود. در این سیستم، خصوصیات چهره ای مختلف مانند دهان، پیشانی و حتی شکل گونه های فرد نگاشت شده و سپس مشخص می شود برخی ویژگی های انسانی چطور با گذشت زمان تغییر می کنند. با تغذیه ی داده های بیشتر، سیستم قادر به بهبود حدس و گمان های خود است.

برای تست دقت سیستم، گروه تحقیقاتی مجموعه ای از آزمایشات را انجام دادند، الگوریتم را برای ایجاد تصاویری که قابل مقایسه با تصاویر واقعی سوژه ها در سنین جوانی باشد، بکار گرفتند.

پژوهشگران همچنین به استفاده از تصویر یک فرد واقعا گم شده در سال 1991 به عنوان یک مطالعه ی موردی استفاده کرده تا نشان دهند این تکنولوژی در زندگی واقعا کارآمد است. بن نیدهام هنگامی که 21 ماهه بود در جزیره ی یونانی خیوس گم شد. بن هیچ گاه پیدا نشد اما پس از سال ها پژوهشگران تصاویری از سنین بیست و سی سالگی وی ایجاد کردند.

تکنولوژی جدید پیر کردن چهره برای کمک به یافتن افراد گم شده

روش جدید دانشگاه بردفورد می تواند پیشرفت قابل توجهی ایجاد کند. پرفسور حسن آگیل، از پژوهشگران این تحقیق گفته است: «روش های فعلی که وجود دارند از روش های خطی یا یک بعدی استفاده می کنند درحالیکه روش ما غیرخطی است و با افراد مورد نظر تناسب بهتری می یابد.»



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «اپلیکیشن «FaceApp» برای کمک به یافتن افراد گم شده»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..