تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




ماری جوانا چیست و چه تاثیری بر روی شما دارد؟

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان؛  ماده مخدر ماری جوانا از گیاه کانابیس به دست می آید، برای تهیه آن باید گل ، دانه، برگ و ساقه های گیاه را خشک کرد.

یکی از مواد تشکیل دهنده ماری جوانا، ماده ای شیمیایی به نام دلتا-9-تتراهید کربنبینول (THC) است که باعث نوسانات خلقی و آسیب به ذهن می شود؛ زمان استعمال ماری جوانا، وقتی دود آن وارد ریه شد به سرعت وارد جریان خون می شود و به مغز و سایر اعضای بدن می رسد.

بسیاری از افراد در کشورهای غربی ماری جوانا را به صورت سیگار استفاده می کنند، اثرات ماری جوانا بر بدن فرد مصرف کننده فوری و در لحظه است، اثرات بلندمدت آن به این بستگی دارد که چگونه یا چه مقدار از آن مصرف شده است.

در سال های اخیر خواص درمانی این ماده به اثبات رسیده و اکنون استعمال آن در 23 ایالت آمریکا قانونی است، همچنین مصرف تزریقی آن نیز به عنوان یک داروی قانونی در ایالات کلرادو و واشنگتن انجام می شود.

ماری جوانا چیست و چه تاثیری بر روی شما دارد؟
اثرات ماری جوانا بر دستگاه تنفسی

ماری جوانا همانند دود تنباکو حاوی انواع مواد شیمیایی سمی از جمله آمونیاک و سیانید هیدروژن است که با ورود به ریه فرد را در معرض خطر ابتلا به برونشیت و عفونت ریه ، بیماری های تنفسی چون آسم و فیبروز کیستیک قرار می دهد.

براساس گزارش موسسه ملی مواد مخدر (NIDA)، احتمال دارد دود ماری جوانا باعث ابتلای افراد به سرطان ریه شود هرچند که هنوز این فرضیه اثبات نشده است.

اثرات ماری جوانا بر سیستم گردش خون

این ماده مخدر به سرعت از ریه وارد جریان خون می شود و می تواند در عرض چند دقیقه ضربان قلب فرد را به 20 الی 50 تپش در دقیقه افزایش دهد، این افزایش ضربان تا یک ساعت هم می تواند ادامه داشته باشد و سبب حمله قلبی در فرد شود.

ماری جوانا همچنین باعث پارگی رگ های خونی چشم و قرمز شدن آنها می شود و می تواند به عصب بینایی آسیب برساند.

ماری جوانا چیست و چه تاثیری بر روی شما دارد؟
اثرات ماری جوانا بر سیستم عصبی مرکزی

هنگامی که فرد ماری جوانا استعمال می کند بلافاصله این ماده وارد گردش خون شده و به مغز می رسد،  این ماده باعث می شود تا مغز به دلیل مقدار زیادی ماده شیمیایی دوپامین، احساس شادی و سرخوشی تولید کند که  بر عملکرد مرکز هیپوکامپ مغز اثر می گذارد بنابراین فرد دیگر نمی تواند تصمیم گیری هایی صحیح داشته باشد.

استفاده از دوزهای بالای ماری جوانا می تواند در مصرف کننده باعث ایجاد توهم، لجامت ، افسردگی، تحریک پذیری، بی خوابی ، از دست دادن اشتها ، اضطراب و دربیماران مبتلا به اسکیزوفرنی سبب تشدید علائم بیماری شود.

مصرف این ماده مخدر به ویژه در نوجوانان می تواند سبب آسیب دیدن دائمی حافظه، دشواری در تمرکز و تصمیم گیری های فکری شود؛ استعمال ماری جوانا در زمان بارداری باعث اختلال در رشد جنین و صدمات مغزی او می شود.

این ماده تنها با نظارت و تجویز پزشک و برای کمک به کاهش علائم بیماری در افراد مبتلا به سرطان و یا ایدز می تواند مورد استفاده قرار بگیرد، در این بیماران مصرف دارویی ماری جوانا می تواند باعث کنترل اسپاسم و تشنج، کاهش احساس تهوع و استفراغ، افزایش اشتها و بهبود عملکرد کبد شود، در عین حال مصرف ماری جوانا می تواند بر سیستم ایمنی بدن اثرات منفی بگذارد؛ دانشمندان در حال تحقیق و بررسی سایر عوارض احتمالی این ماده مخدر بر سلامت اعصاب و روان انسان ها هستند.

منبع:  healthline

انتهای پیام/

توتون و تنباکو تهدیدی برای توسعه جوامع




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «ماری جوانا چیست و چه تاثیری بر روی شما دارد؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..