تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




خال هایی که دردسر ساز می شود/ تغییر رنگ پوست خود را جدی بگیرید

علائم سرطان کشنده پوست را بشناسید/از خال هاى پوستى عکس بگیرید

رستمی عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و متخصص خون و سرطان در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به اهمیت توجه و اطلاع رسانی نسبت به علائم سرطان به مردم اظهار کرد: شناخت علائم سرطان به خصوص در مراحل پیشرفته بسیار حائز اهمیت است و فرد بابد با مشاهده علائم هر چه سریع تر به پزشک مراجعه کند.

وی در ادامه به علائم برخی سرطان‌ها اشاره کرد و افزود: در سرطان پوست، تغییر شکل، اندازه و رنگ ضایعات پوستی که از قبل در ناحیه‌ای از بدن وجود داشته یا خونریزی در این ضایعات می‌تواند نشانه‌ای از ابتلا به این بیماری باشد.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی اضافه کرد: بهتر است افراد برای چکاب وضعیت عمومی بدن خود سالیانه یک بار به پزشک مراجعه کنند.

این متخصص سرطان توصیه کرد: در صورتى که در بدن شخصی ضایعه‌ای پوستى وجود دارد باید از آن عکس گرفته  و هر سال عکس را با تصویر سال گذشته مقایسه کند تا در صورت تغییر شکل یا رنگ از آن باخبر شود.

رستمی یادآور شد: توجه به تغییر رنگ شکل در سرطان پوست بسیار حائز اهمیت است زیرا گاهی خال‌هایی در بدن وجود دارد که فرد به آن توجه نمی‌کند به همین جهت با کمک گرفتن از پزشک یا اعضا خانواده می‌تواند این خال‌ها را بررسی کند چرا که گاهی این خال ها  به سرطان کشنده‌ای مانند ملانوما در پوست تبدیل می شوند.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «خال هایی که دردسر ساز می شود/ تغییر رنگ پوست خود را جدی بگیرید»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..