تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




مقلوبه، یک ته چین فراموش نشدنی

وب سایت لیدیز: مکلوبا یا مقلوبه غذایی فوق العاده با ریشه ای ایرانی و از فامیلهای نزدیک ته چین مرغ است ولی معمولا همه کس برای تهیه آن وقت نمی گذارد. به ما اجازه بدهید این طرز تهیه آن را به شما معرفی کنیم: برگه زردآلو، گوشت چرخ کرده، سس آب انگور قرمز تغلیظ شده ، پیاز کارامل، کدوی حلوایی و برنج، تنها 40 دقیقه برای آن وقت بگذارید و غذا آماده است.

ضیافتی کامل تنها در یک دیگ. تمام بخش هایی که تهیه مکلوبا را سخت می کنند تقسیم بندی کردیم: همه مواد لازم پخته و همراه ادویه هستند و شما فقط باید آنها را لایه لایه در دیگی بریزید تا جایی که پیازهای ته دیگ کاملا سفت و برشته شوند. غذایی مجلسی، خوشمزه و لذیذ!

مواد لازم:
 
برای برگه زردآلو:

40 عدد برگه زردآلو 150 گرم گوشت چرخ کرده گاو یک قاشق غذاخوری تخم کاج 3 قاشق غذاخوری روغن زیتون یک عدد پیاز کوچک رنده شده یک چهارم قاشق مرباخوری نعنای خشک 2 حبه سیر له شده یک چهارم قاشق مرباخوری نمک یک چهارم قاشق مرباخوری فلفل سیاه درشت
برای سس:2 لیوان آب انگور قرمز تغلیظ شده یک عدد چوب دارچین 3 عدد فلفل انگلیسی نکوبیده 3 قاشق غذاخوری شکر 2 قاشق غذاخوری رب انار طرز تهیه:

1. روی برگه زرد آلو آب جوش ریخته و به مدت نیم ساعت آن را کنار بگذارید.

2. تمام مواد برای پر کردن برگه زردآلو (گوشت چرخ شده، تخم کاج و ...) را با هم مخلوط کنید. برگه زرد آلو را باز کرده و با کمک انگشت مقداری از مواد آماده شده را داخل زردآلو کنید.

3. زردآلوهای آماده شده را در تابه لبه دار ریخته، مواد لازم برای سس را به آن اضافه نموده و بگذارید به جوش آید. پس از به جوش آمدن به مدت 20 دقیقه روی حرارت ملایم بگذارید.

4. زردآلوها را خارج کرده و کناری بگذارید. سس حاصل را روی آتش بگذارید تا غلیظ شده و حجم آن به اندازه نصف لیوان برسد. سس آماده شده را صاف کرده و کنار بگذارید.

5. کدوی حلوایی را به ضخامت 2 میلیمتر ورق کنید و با ادویه لایه ها مخلوط نمایید.

6. 3 لیتر آب را همراه نمک در دیگ ریخته و روی آتش بگذارید تا به جوش آید. برنج را اضافه کرده و ده دقیقه دیگر روی آتش متوسط آن را بپزید. آتش را خاموش کرده و آبکش کنید. برنج را دوباره در دیگ برگردانید




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «مقلوبه، یک ته چین فراموش نشدنی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..