تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




درخواستهای موسسان مجمع صنفی اعضای هیئت علمی دانشگاه های کشور در نامه به رئیس جمهور

ساعت 24 - موسسان مجمع صنفی اعضای هیئت علمی دانشگاه های کشور با انتشار نامه ای خطاب به رئیس جمهور با تبریک پیروزی وی در انتخابات، نسبت به زمینه سازی برای افزایش فشارها بر دولت آینده و هزینه های آن برای اسلام و کشور ابراز نگرانی کردند. آنان پیروزی آقای دکتر حسن روحانی را نشان اشراف و آگاهی مردم کشور برای حفظ دین، میهن و نهادینه شدن راهبرد اعتدال و اصلاح طلبی به رغم تمام موانع و صحنه گردانی ها دانستند.

متن این نامه به شرح زیر است:

جناب آقای دکتر روحانی

رئیس جمهور محترم

با سلا و احترام

  مؤسسان مجمع صنفی اعضای هیات علمی دانشگاه های کشور پیرو بیانیه مورخ 15 / 02/ 1396 برای تشویق و ترغیب حضور مردم در انتخابات و حمایت قاطع از انتخاب جنابعالی، ضمن تبریک این پیروزی بزرگ و غرورآفرین که نشان از اشراف و آگاهی مردم شریف این مرز و بوم برای حفظ دین، میهن و مهم تر از آن نهادینه شدن راهبرد اعتدال و اصلاح طلبی علیرغم تمامی موانع و صحنه گردانی ها دارد؛ تصریح می کند نمی توان نگرانی و دغدغه خود را از فضای تحمیلی مدیریت شده برای زمینه سازی افزایش فشارها بر جنابعالی و دولت آینده و هزینه های فزاینده آن برای اسلام، ایران و مردم را نادیده انگاشت؛ لذا لازم می داند موارد ذیل را به استحضار حضرتعالی برساند.

1-پیروزی و تحقق اراده پاک جنابعالی در ترویج و نهادینه شدن جریان و جایگاه دانش، آگاهی و اندیشه اعتدال و اصلاح طلبی اساسی ترین  سیاست برای تحقق حقوق مردم است. تمرکز دولت بر حمایت از ماموریت های دستگاه های آموزش و پرورش، علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی می تواند در تحقق نهادینه این مهم موثر باشد.

2-  آموزش، پژوهش و فناوری سه رکن اصلی یک جامعه دانش بنیان توسعه یافته است و دانشگاهیان محور و مدار توسعه و بهبود شرایط و اصلاح امور هستند. حفظ این سرمایه گرانقدر و وجودهای پر برکت و امیدوار دانشگاهیان برای اعتلای نظام اسلامی ضرورتی حیاتی است. در دستور کار قرار گرفتن برنامه ها و راهبردهایی برای حفظ استقلال و توسعه بنیادین این سرمایه بی نظیر از طریق تامین امکانات و تجهیزات فنی وحرفه ای و معیشت و رفاه دانشگاهیان موجب عزت، آبرو و شان دین، مردم و کشورمان و استمرار رشد مدنیت ایرانی اسلامی است.

3-  تلاش برای نهادینه شدن فضای نشر آزاد اطلاعات برای حفظ و ارتقاء آگاهی، اراده و انگیزه مردم از طریق سازوکارهای معمول مانند حمایت از فعالیت احزاب و نشریات آزاد و سایر ابواب قانونی برای حضور فعال مردم در تعیین سرنوشت خود.

4-  بهره گیری از گنجینه سرمایه اندیشمندان و متفکرین علوم انسانی، تجربی و فنی دانشگاه ها در موقعیت ها و سمت های مدیریتی، مشورتی، طراحی، برنامه ریزی و تصمیم سازی در دستگاه های اجرایی، مقننه و قضایی کشور.

5-  حمایت از تعامل با جامعه علمی جهانی و بهره مندی از کاروان هم افزای جهانی علم و مبارزه با استیلای عملی تحجر و دگم اندیشی همانطور که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است : از پیشرفت های علمی جامعه جهانی برخوردار شویم.

6- تاکید و در دستور کار دستگاه های اجرایی قرار دادن گسترش تلاش های جدی و بنیادین برای تحقق اشتغال، توزیع مناسب درآمد، افزایش بهره وری و اثربخشی منابع و امکانات در اختیار. اشتغال موثر در گرو توزیع مناسب درآمد است. تولید باید مبتنی بر مبنای ضریب مناسبی از اشتغال باشد. تولید باید کاربر باشد و نه سرمایه بر. اشتغال دانش آموختگان دانشگاهی دارای ضریب اشتغال مثبت است. باید سیاست های اشتغال در این جهت متمرکز شود.

7- گسترش تعاملات متمرکز بین المللی و بهره مندی از کلیه فرصت ها و امکانات و روابط سیاسی، علمی، فرهنگی، هنری و سیاحتی برای تحقق چهره همراه، همگراه و متعامل کشور با جامعه جهانی.           

8- بکار گماردن افراد متخصص، صالح، باورمند، معتقد، متعهد و متعصب نسبت به خدمت به مردم و پرهیز از تعارف و توصیه های جریانی، خویشاوندی، مصلحتی و غیره برای حفظ اعتبار و شان جریان اعتدال و اصلاحات در بین مردم.

9-  تاکید بر حمایت تام و تمام از سیاست های دفاعی ارتش و سپاه برای تقویت موقعیت و تراز دفاعی کشور در منطقه و بازدارندگی تهدیدات.

10-  تلاش برای تقویت امنیت عمومی و اجتماعی، کسب و کار، تولید و سرمایه گذاری، اشتغال، توزیع مناسب درآمد، آموزش، بهداشت، سلامت جسمی و روانی، حفظ محیط زیست، بهره گیری از انرژی های پاک و تجدید پذیر.

رئیس جمهور عزیز شما در عصر بسیار دشواری سکان دار این عرصه شده اید، اجازه ندهید داس های تحجر و جمود فکری زمینه یاس مردم و نابودی امید و دستآوردهای تدبیر شوند.

آرزومندان ایرانی آباد و آزاد

مؤسسان مجمع صنفی اعضای هیات علمی دانشگاه های کشور

دکتر فرامرز اکرمی، دکتر حسین اسکندری، دکتر حسن سواری و دکتر سعید فرح بخش




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «درخواستهای موسسان مجمع صنفی اعضای هیئت علمی دانشگاه های کشور در نامه به رئیس جمهور»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..