تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




اجرای طرح جلوگیری از تخریب سرزمینی درخراسان شمالی

اجرای طرح جلوگیری از تخریب سرزمینی درخراسان شمالی

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد؛ حسن وحید مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان امروز در نشست خبری به مناسبت روز جهانی مقابله با بیابان زایی با بیان اینکه سازمان ملل متحد موافقت کرده این طرح در 4استان خراسان شمالی، مازندران، کرمان و یزد اجرایی شود ،گفت: هم اکنون این طرح در استان در مرحله ی مطالعات جا نمایی و تدوین شده و بعد از اتمام مطالعات به مرحله ی اجرا خواهد رسید.


وی از الحاق 2 شهرستان گرمه و جاجرم به طرح پروژهی ترسیب کربن که با تایید سازمان ملل انجام گرفته خبر داد و افزود: این طرح با هدف جلوگیری از توسعه ی بیابان زایی و توانمند سازی جوامع روستایی و محلی در این شهرها عملیاتی شد. 


وی تصریح کرد: هم اکنون 32گروه توسعه ی روستایی 7صندوق اعتبای برای جمع آوری سپرده های اعضا تشکیل دادند که تا کنون 240میلیون تومان از محل سپرده های اعضا تزریق اعتبار شده و 154 فقره تسهیلات به آن ها اعطا شده است.


وی با بیان اینکه 500نفر درصندوق های اعتباری عضویت دارند ،اظهار کرد: این تسهیلات در زمینه های قالی بافی، صنایع دستی، پرورش شتر مرغ، تولید قارچ و زعفران برای ایجاد فرصت های اشتغال پرداخت شده است.


حسن وحید گفت: با اجرای پروژه ی ترسیب کربن در 6روستای شهرستان اسفراین اجرای طرح جامع کسب و کار هم عملیاتی شد و در این راستا 30چرخ خیاطی با مبلغ 90 میلیون تومان از طرف سازمان ملل به جوامع محلی تحت پوشش واگذار شد.


وی افزود: سازمان ملل برای اجرای این پروژه در شهرستان اسفراین 150هزار دلار را متعهد شده که تا کنون 50درصد اختصاص داده شده است.


مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تصریح کرد: سازمان ملل اختصاص 400هزار دلار و کشور ایران هم از محل منابع ملی 8میلیارد تومان برای اجرای این طرح متعهد شده است.


وی در ادامه گفت: در سال جاری 58هزارو707نفر ساعت کارگاه آموزشی، ترویجی و فنی و حرفه ای در این طرح در استان برگزار شده است.


انتهای پیام/ی




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «اجرای طرح جلوگیری از تخریب سرزمینی درخراسان شمالی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..