تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




انویدیا در نسل بعدی کارت های گرافیک خود همچنان از GDDR5X استفاده خواهد کرد

به‌ نظر می‌رسد انویدیا در نسل آینده‌ی کارت‌های گرافیک Geforce GTX خود همچنان به‌جای HBM2 یا GDDR6، از حافظه‌ی گرافیکی GDDR5X استفاده خواهد کرد.

مقاله‌های مرتبط:

طی ماه‌های گذشته شایعات زیادی مبنی بر استفاده‌ی انویدیا از حافظه‌های گرافیکی پرسرعت HBM2 یا GDDR6 در نسل آینده‌ی کارت‌های گرافیک جی‌فورس (که قرار است از معماری Volta استفاده کنند) به‌ چشم می‌خورد. جدیدترین گزارش‌ها اما حکایت از آن دارند که انویدیا همچنان به استفاده از حافظه‌های گرافیکی GDDR5X در محصولات آینده‌ی خود ادامه خواهد داد.

درحالی‌که حافظه‌های HBM2 پهنای باس بیشتر، تأخیر کمتر و ولتاژ پایین‌تری نسبت به حافظه‌های متداول GDDR دارند، به‌ نظر می‌رسد ساخت آن‌ها به‌مراتب سخت‌تر و پرهزینه‌تر از GDDR5X باشد؛ به‌طوری که یکی از دلایل تأخیر عرضه‌ی کارت‌های رادئون وگای AMD، استفاده‌ی آن‌ها از حافظه‌ی گرافیکی HBM2 عنوان شده است.

GDDR5 GDDR5X HBM HBM2 سازنده Samsung, Hynix, Elpida Micron Hynix, Samsung Samsung, Hynix شکل فیزیکی مربعی/چیپ‌های مستطیلی
(تک‌لایه) مربعی/چیپ‌های مستطیلی
(تک‌لایه) مکعبی
(چندلایه) مکعبی
(چندلایه) ماکزیمم ظرفیت 8GB در هر چیپ 16GB در هر چیپ 1GB در هر لایه 4GB تا 8GB در هر لایه ماکزیمم سرعت ۸ گیگابایت بر ثانیه تا ۱۴ گیگابایت بر ثانیه ۱ گیگابایت بر ثانیه ۲ گیگابایت بر ثانیه پهنای باس ۳۲ بیت در هر چیپ ۶۴ بیت در هر چیپ ۱۰۲۴ بیت در هر لایه ۱۰۲۴ بیت یا بیشتر در هر لایه مصرف انرژی پایین برابر یا کمتر از GDDR5 پایین‌تر از GDDR5 و GDDR5X کمتر از HBM نمونه کارت‌های استفاده‌کننده از حافظه بسیاری از کارت‌های میان‌رده و پایین‌رده مانند GT 740 GTX 1070 و RX 480  کارت‌های GTX 1080 و Titan X Radeon R9 Fury X, Radeon Pro Duo Nvidia Tesla P100, Nvidia Quadro GP100

انویدیا همچنان به استفاده از حافظه‌های HBM2 در GPU-های GV100 خود و جانشین احتمالی آن ادامه خواهد داد؛ اما به احتمال زیاد در کارت‌های ولتا (درست مانند کارت‌های کلاس مصرفی پاسکال)، از حافظه‌های GDDR5X استفاده خواهد کرد.

وظیفه‌ی تأمین حافظه‌ی گرافیکی کارت‌های ولتا را احتمالا SK Hynix یا مایکرون برعهده خواهند داشت.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «انویدیا در نسل بعدی کارت های گرافیک خود همچنان از GDDR5X استفاده خواهد کرد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..