تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




ریسک بالای آلودگی های میکروبی در خمیر مرغ/ برندهای معتبر سوسیس و کالباس را خریداری کنید

پروفسورشهرام آگاه فوق تخصص گوارش و کبد، عضو هیئت علمی و رئیس مرکز تحقیقات گوارش و کبد و کولورکتار دانشگاه علوم پزشکی ایران در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ بیان کرد: پوست مرغ با داشتن بار میکروبی بالا، چربی های مضر فراوان و محلی برای تجمع بخش قابل توجهی از هورمون ها، یکی از مهمترین قسمت های زائد مرغ است و به علت خطر بروز بیماریهای میکروبی ، از نظر تغذیه ای ممنوعیت مصرف دارد.


وی با اظهار تاسف از برخی روش های بسیار مضر پرورش مرغ، افزود: اخیرا برای بلوغ زودرس بسیاری از مرغ های پرورشی، مقادیر بالایی از آنتی بیوتیک ها، هور مون ها و مواد غذایی متعددی استفاده می شود که در بیشتر مواقع اغلب میکروب های مرغ به جداره پر چرب پوست آن حمله ور میشوند بنابراین پوست مرغ مهمترین منبع و بستر رشد آلودگی های هورمونی، میکروبی و از جمله باکتری خطر ناک سالمونلا به حساب می آید.

مضرات مصرف پوست مرغ را جدی بگیرید


این عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران ، تاکید کرد: وجود پوست مرغ در خمیر مرغ و مصرف آن عملا تمام آلودگی، میکروبهای مقاوم به آنتی بیوتیک، ته مانده آنتی بیوتیک ها و همه سموم و چربی های کاملا مضر موجود در آن به بدن راه می یابند .


وی با اشاره به مهمترین و خطرناکترین عوارض استفاده از خمیر مرغ حاوی مواد زائد آن در فست فود ها، گفت : فست فود ها به خودی خود ضرر هایی دارند اما در صورت ورود خمیر مرغ های آلوده به ضایعان آن، در فست فود ها و حتی غذا های کبابی و گوشتی عملا دروازه های دستگاه گوارش و کبد بدن به روی چاقی، کبد چرب، مقاومت های آنتی بیوتیکی و اسهالباز می شود از این رو افراد باید از برندهای معتبر سوسیس و کالباس استفاده کنند. 

ریسک بالای آلودگی های میکروبی در خمیر مرغ/ برندهای معتبر سوسیس و کالباس را خریداری کنید


آگاه اظهار داشت : هم اکنون طبق ظوابط کیفی در سایر کشور ها، محصولات غذایی که حاوی خمیر مرغ و ضایعات مرغ هستند، از گردونه تولید خارج می شوند و صرف نظر از بار مالی عوارض ناشی از مصرف این مواد غذایی منسوخ و آلوده، خطر مقاومت میکروبی ناشی از آن نیز دور از انتظار نیست.


انهای پیام /




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «ریسک بالای آلودگی های میکروبی در خمیر مرغ/ برندهای معتبر سوسیس و کالباس را خریداری کنید»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..