تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




شهید تهرانی مقدم که بود؟ +تصاویر

پدر صنایع موشکی ایران که بود؟به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران ، حمله افتخار آمیز شب گذشته سپاه پاسداران ایران به مقر داعش در دیرالزور سوریه بهانه ای شد تا یادی کنیم از شهید حسن تهرانی مقدم پدر صنایع موشکی ایران و به همین مناسبت اطلاعات و تصاویری از این شهید بزرگوار و افتخار آفرین کرده ایم.


حسن تهرانی مقدم متولد ۶ آبان ۱۳۳۸ در محله سرچشمه تهران بود که ۲۱ آبان ۱۳۹۰ در ملارد دعوت حق را لبیک گفت،وی از فرماندهان سپاه در جنگ عراق و ایران و فرمانده سازمان جهاد خودکفایی سپاه پاسداران بود که از او به عنوان یکی از پایه‌گذاران برنامه موشکی سپاه یاد می‌شود.

شهید تهرانی مقدم پس از طی تحصیلات مقدماتی، موفق به اخذ مدرک کاردانی و کارشناسی در رشته مهندسی صنایع شد و در اولین روزهای تشکیل سپاه پاسداران به عضویت آن درآمده بود و در دوران جنگ عراق و ایران نخستین فرمانده توپخانه سپاه شد که خود نیز بنیانگذار آن بود.

پدر صنایع موشکی ایران که بود؟

 
پس از آن تهرانی مقدم توپخانه را به حسن شفیع‌زاده سپرد و خود به یگان موشکی سپاه رفت و مسئولیت  آنجا را برعهده گرفت  و همچنین در تشکیل و بنیان‌گذاری فرماندهی موشکی سپاه تأثیر بسزایی داشت.

پدر صنایع موشکی ایران که بود؟


حسن تهرانی مقدم با پایان جنگ وارد تحقیقات و توسعه فعالیت‌های موشکی سپاه پاسداران شد و در سازمان جهاد خودکفایی سپاه به عنوان مسئول سازمان مشغول به کار شد، ساخت چند موشک در واحد موشکی سپاه تحت مدیریت او انجام شد و بدین خاطر برخی از همکارانش به او لقب پدر موشکی ایران دادند.

تصویری از سنگ مزار شهید حسن تهرانی مقدم که روی آن این جمله زیبا حک شده است:«اینجا مدفن کسی است که می خواست اسرائیل را نابود کند»

پدر صنایع موشکی ایران که بود؟

پدر صنایع موشکی ایران که بود؟

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «شهید تهرانی مقدم که بود؟ +تصاویر»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..