تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




شب قدر فرصتی برای شستشوی آینه دل از غبار گناهان

شب قدر فرصتی برای شستشوی آینه دل از غبار گناهان

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، شب قدر بی‌شک آن بزرگ شبی است برتر از هزار ماه که به تعبیر سیده زنان عالم حضرت فاطمه زهرا(س) "محروم حقیقی، آن‌کسی است که از خیرش بی‌بهره باشد".

بی‌گمان شب قدر بهترین فرصت است برای شستشوی آینه دل از غبار گناهان و معاصی و موسمِ خدایی شدن است آن‌هم از طریق ورود از باب توبه و استغاثه به درگاه ذات احدیت.

در آستانه شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان به‌عنوان یکی از شب‌های قدر، با تنی چند از اساتید حوزه علمیه قم گفت‌وگوهایی انجام داده‌ایم درباره اهمیت و فضیلت شب قدر که در ادامه می‌آید.

شب قدر بهترین فرصت برای بازیابی معنوی و نفسانی خویش

آیت‌الله سید رحیم توکل، عضو خبرگان رهبری بابیان این‌که همه‌شب‌های ماه مبارک رمضان به‌عنوان ماه ضیافت الهی عزیز و بزرگ است، اظهار داشت: البته در این میان همان‌طور که درآیات قرآن کریم نیز آمده، شب قدر فضیلت و ارزشمندیِ بی‌همتایی دارد، به این خاطر که این شب بهترین و ناب‌ترین فرصت است برای این‌که به بازیابی معنوی و نفسانی خویش بپردازیم و با مدد از خدای متعال و استعانت از ائمه اطهار(ع) عاجزانه بخواهیم که توبه ما را بپذیرند و گناهان ما را مورد عفو و بخشش قرار دهند.

وی بابیان این‌که دعا و مناجات به‌ویژه در شب قدر در روایات اهل‌بیت(ع) از جایگاه بسیار مهمی برخوردار است، گفت: حضرت رسول(ص) می‌فرماید دعا سلاح مؤمن و عمود دین است و حقیقتاً بسیاری از گره‌های بزرگ افراد و جامعه با دعا و حالت مخلصانه در شب‌های قدر گشوده می‌شود به‌شرط آن‌که بتوانیم به‌خوبی با خالق متعال ارتباط برقرار کرده و در این شب، حاجت خود را بگیریم.

این استاد اخلاق حوزه در ادامه بابیان این‌که دعا و مناجات در درگاه الهی در حقیقت بیان اظهار عجز ما در برابر قدرت مطلق است، افزود: شب قدر از این منظر بهترین موسم دعاست، هم برای خود و هم برای دیگرانی که افراد جامعه‌مان را تشکیل می‌دهند و فراتر از آن برای همه بندگان گمراه و یا مظلوم خدا در هر نقطه‌ای از این کره خاکی و از همین رو ما نباید در این شب از دعا کردن برای همدیگر به‌ویژه مظلومان عالم، غافل شویم.

وی گفت: از این حیث، بی‌شک شب قدر، بهترین هدیه از ناحیه خدای متعال به ماست تا با توبه و انابه و استغفار به سویش بازگردیم و فاصله میان خود و پروردگار عالم را به هر میزان که می‌توانیم کاهش دهیم.

استاد توکل همچنین با اشاره به این‌که عبادت و شب‌زنده‌داری در این شب عزیز، بیش از هزار ماه ارزشمند است، افزود: چنین فضیلتی به این خاطر است که شب قدر شب تقدیر امور همه انسان‌هاست و از همین رو خیرات و برکات بی‌شمار الهی در چنین شبی بر آدمیان نازل می‌شود و خوشا به سعادت آن‌ها که قدرِ شب قدر را بدانند و از همه لحظات آن نهایت استفاده را در جهت رشد معنوی خود ببرند.

دعای تعجیل در ظهور در شب‌های قدر

آیت‌الله حسنعلی خزائلی از اساتید سطوح عالی و درس خارج حوزه علمیه قم نیز با اشاره به نزول قرآن در شب قدر بر قلب مبارک پیامبر اکرم(ص) ابراز کرد: بر پایه روایات متعدد، دعا و مناجات در جمع ، سریع‌تر از ناحیه پروردگار به مقام اجابت می‌رسد و ازاین‌رو حضور گسترده مردم در حسینیه‌ها و تکایا و مساجد و اماکن مذهبی سراسر کشور در شب قدر بسیار ارزشمند و مورد تأکید است و خود برکات فراوانی برای افراد و جامعه اسلامی به همراه دارد.

وی از همه مردم و جوانان ایران اسلامی خواست در این شب عزیز به‌طور خاص به یاد امام عصر(عج) باشند و برای سلامتی و تعجیل در ظهور ایشان دست به دعا بردارند چه آن‌که این مهم جزو سیره علما و بزرگان ما بوده و بر آن بسیار سفارش شده است.

این استاد حوزه خاطرنشان کرد: این مسئله نیز جزو اصول باورهای اعتقادی ماست که پرونده اعمال ما در شب قدر به دست امام زمان(عج) می‌رسد و از این رو باید بکوشیم که وقتی پرونده ما به دست ایشان رسید، روسفید باشیم و خدای‌ناکرده بابت گناهان و معاصی در نزد ایشان روسیاه نشویم.

وی افزود: همچنین در این شب قدر نباید از دعا برای نجات و رهایی مظلومان عالم به‌خصوص در کشورهای یمن ، عراق ، سوریه، بحرین، فلسطین و ... غافل شویم، چه آن‌که ما از امیرالمؤمنین(ع) آموخته‌ایم که یاری گر مظلوم و دشمن ظالم باشیم و دعا برای نجات مظلومان یکی از مصادیق همین سیره و مرام علوی است.

خزائلی در خاتمه سخنان خود گفت: در حال حاضر مظلومان دنیا به‌ویژه در یمن و عراق و سوریه و بحرین که با تکفیری‌ها و آل سعود در جنگ هستند نیاز به دعای خیر ما و نیز حمایت‌های مادی و معنوی دارند که امیدواریم به‌حق صاحب این شب عزیز که حضرت بقیه‌الله الاعظم(عج) است شر تکفیری‌ها و حامیان عربی و غربی و اسراییلی آن‌ها به‌سوی خودشان بازگردد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «شب قدر فرصتی برای شستشوی آینه دل از غبار گناهان»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..