تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




«وَ وَصَّيْنَا الْإِنْسَانَ بِوَالِدَيْهِ حُسْناً» اولین توصیه قرآنی است

گروه فعالیت‌های قرآنی: حافظ کل قرآن کریم گفت: اولین توصیه اخلاقی قرآن به بندگان در آیه 8 سوره مبارکه «عنکبوت» که می‌فرماید؛ «وَ وَصَّيْنَا الْإِنْسَانَ بِوَالِدَيْهِ حُسْناً؛ ما به انسان توصيه كرديم نسبت به پدر و مادرش نيكى كند» کاملاً مشهود است.

حجت‌الاسلام سید محمد میریحیی، ناظر سازمان دارالقرآن‌الکریم کشور در آزمون طرح ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی حفظ قرآن استان مرکزی، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، گفت: بنده بخشی از زندگی‌ام را در اراک گذراندم و با فعالیت‌های این شهرستان بیگانه نیستم و به نوعی زمینه پیشرفت بنده از همین شهر آغاز شد. 

حافظ کل قرآن کریم اظهار کرد: به نظر بنده در اراک حداقل‌های لازم را برای آشنایی کودکان و نوجوانان با مبانی قرآنی وجود دارد، بنده سال 69 وارد حوزه علمیه شدم و از سال 70 حفظ قرآن را به صورت تدریجی شروع کردم، سال 75 به قم رفتم و از سال 81 به صورت حرفه‌ای آموزش قرآن را آغاز کردم البته قبل از آن در اراک دوره‌های آموزشی برگزار می‌کردم. 

وی ادامه داد: سال 82 به تهران رفتم و در مؤسسه‌ای مشغول به کار شدم و مدیریت مجموعه را برعهده گرفتم، بعد از گذشت سال‌ها و کسب تجربه در حوزه آموزش، روش‌های اصولی مبانی حفظ را به قرآن آموزان آموزش می‌دهم. 

حجت‌الاسلام میریحیی افزود: کار اصلی بنده آموزش قرآن است و قصد دارم این روند را همچنان ادامه دهم امروز، با کمک جوانان قرآنی در مناطق مختلف تهران برنامه آموزش قرآن برقرار است و در سال جدید قصد توسعه فعالیت‌های قرآنی در رشته های مختلف را دارم. 

وی تصریح کرد: اولین توصیه قرآن به بندگان در آیه 8 سوره مبارکه «عنکبوت» که می‌فرماید؛ «وَ وَصَّيْنَا الْإِنْسَانَ بِوَالِدَيْهِ حُسْناً؛ ما به انسان توصيه كرديم نسبت به پدر و مادرش نيكى كند» کاملاً مشهود است، دومین توصیه قرآن دعوت به حق و صبر است که در آیه سوم سوره «عصر» می‌فرماید؛ «إِلَّا الَّذِينَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ وَتَوَاصَوْا بِالْحَقِّ وَتَوَاصَوْا بِالصَّبْرِ؛ مگر كسانى كه گرويده و كارهاى شايسته كرده و همديگر را به حق سفارش و به شكيبايى توصيه كرده‏‌اند». 

مربی حفظ قرآن در پایان اظهار کرد: قرآن آموزانی که قصد پیشرفت دارند باید احکام قرآنی را در رفتار خود عملی  کنند، در سنین پایین والدین می‌توانند قرآن آموزان را در این مسیر همراهی کنند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر ««وَ وَصَّيْنَا الْإِنْسَانَ بِوَالِدَيْهِ حُسْناً» اولین توصیه قرآنی است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..