تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




می خواهم مخاطب واقعا بخندد

می خواهم مخاطب واقعا بخنددبه گزارش حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از مشاور رسانه‌ای نمایش؛ حسن معجونی در آخرین تجربه تئاتری خود نمایش «مترانپاژ» را به صحنه برده است. وی در مورد زاویه این اثر در برابر اجتماع و شرایط آن گفت: «این نمایش در وهله اول زندگی دو گانه ای که ما داریم و داخل خانه یک شکلی هستیم و بیرون شکل دیگری داریم را نشان می دهد. ترس از این داریم که فضای داخلی ما لو برود و بیرونی شود و باعث شده است که مدام پنهان کاری کنیم. این وضعیت که در متن وجود دارد دقیقا عین مسئله جامعه ماست. متن مترانپاژ حرفش همین است. بیشتر از ترس از دست رفتن موقعیت اجتماعی افراد، حرف نمایش ترسی است که به فراگیر افراد را در برگرفته است».


او در مورد همخوانی و هم سویی تئاتربا شرایط اجتماعی افزود:«از نظر محتوایی باید این اتفاق رخ دهد به این دلیل که تئاتر سوژه ای مربوط مسائل روز است. گاهی سوژه ای مد نظر داریم یعنی محتوایی عمل می کنیم و گاهی در فرم این شکل وجود دارد و فرمی وجود دارد که زبان خودش را هم به چالش می کشد. البته باید دید در فرم هم حرفی برای گفتن داریم و چیزی را به چالش می کشیم؟! حتما فرم و محتوا باید با زمان همخوانی داشته باشد چراکه تئاتر را در لحظه می بینیم و در زمان حال رخ می دهد و مثل فیلم نیست.


معجونی درباره بخش هایی از ادبیات روسیه که هنوز به ما معرفی نشده است، گفت: «به نظرم بخش هایی به خوبی معرفی نشده که اساسا هیچ ارتباطی بین آن بخش و جامعه خودمان پیدا نمی کنیم. در واقع این همان کاری است که دراماتورژی انجام می دهد. آن چیزهایی که عایدی برای ما ندارد و مربوط به بخش های خاصی از اجتماع آنهاست که برای ما معنا و مفهومی ندارد.


او درباره جایگاه اجتماعی فعلی خود و ترس از بین رفتن آن مثل اتفاقی که در «مترانپاژ» رخ می دهد، توضیح داد: «جایگاهم درمورد بازیگری امروز برایم خیلی مهم نیست. شاید یک زمانی برایم اهمیت فراوانی داشت و فکر میکردم اگر این جایگاه را از دست بدهم چه اتفاقی برایم می افتد؟! اما بعد ها متوجه شدم آن جایگاه فقط یک مدیوم است که برای خودم انتخاب کرده ام و پیغامم را در آن می دهم و بودن یا نبودن آن فرق زیادی ندارد و می توانم در جایگاه دیگری پیامم را برسانم».


معجونی درباره چیزی که دوست دارد مخاطب از نمایش به دست آورد، گفت: «واقعا برایم مهم نیست که چیزی با خود می برد یانه؟ آن چیزی که برایم اهمیت دارد این است که او به این اتفاقات واقعا بخندد. به این دلیل که وقتی مخاطب می خندد، در حقیقت در حال شناسایی و مسلط شدن به موضوع است».


نمایش «ماجرای مترانپاژ» همه روزه بجز شنبه ها ساعت 19 در سالن شماره یک تماشاخانه پالیز به روی صحنه می رود. 

انتهای پیام/


 
 
 



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «می خواهم مخاطب واقعا بخندد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..