تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تماشای تلویزیون ممکن است ک 

سلامت نیوز: نتیجه یک پژوهش نشان می‌دهد کودکانی که در اتاق خواب تلویزیون تماشا می‌کنند، بیشتر در معرض خطر چاقی قرار دارند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سایت نوداد، مطالعات کالج دانشگاهی لندن نشان داده کودکان، به ویژه دختران، هر چقدر بیشتر تلویزیون تماشا کنند، بیشتر با خطر چاقی مواجه می‌شوند.
به گفته آنان نگاه بیش از حد به صفحه تلویزیون می‌تواند پیامدهای مختلفی داشته باشد.
پژوهشگران این دانشگاه حالا به دنبال آن هستند که بدانند استفاده از تلفن همراه و لپ تاپ نیز منجر به چاقی کودکان می‌شود یا خیر.
در این تحقیقات اطلاعات بیش از ۱۲هزار کودک در بریتانیا در طول چند سال بررسی شده است.
پژوهشگران دریافتند که بیش از نیمی از کودکان ۷ ساله در اتاق خواب خود تلویزیون دارند.
از والدین کودکان نیز خواسته شده بود تا مدت زمان تماشای تلویزیون کودکان‌شان را گزارش دهند.
وقتی این کودکان ۱۱ ساله شدند، محققان شاخص توده بدنی (سنجشی آماری برای مقایسه وزن و قد یک فرد) آنها را محاسبه کرده و سپس درصد چربی بدن آنها را در نظر گرفتند.
احتمال افزایش وزن در دخترانی که در اتاق خواب خود تلویزیون داشتند، نسبت به آن عده کودکانی که تلویزیون نداشتند، ۳۰ درصد بیشتر بود. برای پسران این میزان ۲۰ درصد بود.
دکتر آنیا هیلمنن گفت: "مطالعه ما نشان می‌دهد که ارتباط معنی‌دار و روشنی میان داشتن یک تلویزیون در اتاق خواب کودکان و افزایش وزن در چند سال بعد وجود دارد."




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تماشای تلویزیون ممکن است ک »اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..