تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




اصلاح طرح تحول سلامت پیش روی وزیر بهداشت دولت دوازدهم

سلامت نیوز: پرستار فعال صنفی خرم آبادی گفت: با توجه به شواهد و قراین دولتمردان آینده بجای الغای طرح و یا ادامه آن کمر به اصلاح کژی ها بربندند. نظارت قوی و دلسوزانه و مدیریت منابع می تواند کاستی ها و کژی های این طرح اجتماعی را به مسیر حقیقت و واقعیت برگرداند.

به گزارش سلامت نیوز، ماشاالله اکبری در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی سازمان نظام پرستاری، اظهارداشت: در موضوع‌طرح تحول سلامت سه گزینه پیش روی وزیر آینده خواهد بود.

وی افزود: با توجه به صدور بیمه درمانی برای حدود یازده میلیون نفر بدون پرداخت حق بیمه قبلی و نیز کاهش پرداختی فرانشیز توسط مردم و افزایش سهم پرداختی های بیمه به نظر می رسد یک راه برگشت به عقب و افزایش سهم واقعی پرداخت مردم جهت جبران بخشی از کسری بودجه این طرح باشد.ب ا توجه به اینکه یکی از نکات برجسته طرح تحول سلامت همین کاهش پرداختی مردم است ناگفته پیداست که که برگشت به عقب به معنای شکست طرح و الغای آن است.

پرستارفعال صنفی خرم آبادی در ادامه یادآور شد: یک راهکار دیگر ادامه همین وضع موجود و استخوان لای زخم است که البته در نهایت به شکست کامل طرح خواهد انجامید. بر این اساس بدون توجه به منابع مالی بیمه ها و نیز اعتبارات تخصیصی طرح تحول ، وزارت بهداشت لجام گسیخته هزینه تراشی خواهد کرد و در نهایت شرکای تجاری ( بیمه ها، شرکت های دارویی و تجهیزاتی، مراکز درمانی و تشخیصی،....) ورشکست خواهند شد و اصل ارائه خدمات پایه تحت تاثیر این طرح مختل خواهد شد امری که طلیعه آن در بسیاری از مراکز درمانی شروع شده است.

اکبری تصریح کرد: به نظر می رسد راه سومی هم برای این طرح و ادامه آن متصور باشد. پیداست که مهم ترین مشکل طرح در حال حاضر تامین منابع مالی آن است و حتما هر طرح و برنامه ای باید به کاهش هزینه ها و افزایش اعتبارات بینجامد. توجه به منابع مالی بیمه یکی از اصلی ترین اقدامات در این زمینه خواهد بود. وزارت بهداشت بدون توجه به توان مالی بیمه ها برای آنها هزینه تراشی می کند و در واقع شاخه زیر پای خود را می برد!افزایش تعرفه ها بدون تغییر در کیفیت و کمیت خدمات، خدمات القایی و غیر ضروری دو عنصر اصلی هدر رفت منابع و افزایش هزینه های طرح تحول هستند. تا مادامی که ارائه خدمات بر اساس مقتضای علمی و استاندارد نباشد آش همین آش و کاسه همین کاسه است.

وی خاطر نشان کرد: بیمه ها نیز باید بر اساس واقعیت های علمی و گایدلاین های استاندارد به پرداخت هزینه ها واکنش نشان دهند. در این مقوله استقلال و هویت مجزای بیمه ها می تواند مفید فایده باشد. سهل انگاری در این فقره اصلا از طرف بیمه ها پذیرفته نیست. هیچ شرکت بیمه ای نباید بپذیرد که در یک مرکز دولتی یا خصوصی ۹۵ درصد بیماران قلبی تحت پروسیجر اکوکاردیوگرافی قرار بگیرند در حالی که این شاخص طبق گایدلاین های علمی چیزی بین ۲۵ تا ۳۰ درصد است. دیگر پروسیجرهای تشخیصی و درمانی نیز چنین وضعی دارند .

پرستار فعال صنفی خرم آبادی افزود: برنامه مقیمی پزشکان متخصص بدون توجه به تاثیر و کارکرد آن باید مورد تجدید نظر قرار بگیرد و بسیاری از تخصص ها با توجه به عدم کارآیی و تاثیر در افزایش کمی و کیفی خدمات از مقیمی حذف شوند.خوشبختانه علایمی از تحرک بیمه ها و نیز سخت گیری وزارت بهداشت جهت حرکت به سمت و سوی واقعی شدن خدمات و در نتیجه کاهش هزینه ها دیده می شود.در کنار واقعی شدن هزینه خدمات توجه به دو ضلع دیگر منابع مالی این طرح( منابع هدفمندی یارانه ها و ۱ درصد ارزش افزوده) و تخصیص به موقع آن می تواند افق روشن تری را فراروی این طرح قرار دهد.

وی در پایان بیان کرد: با توجه به شواهد و قراین راهکار سوم از اقبال بیشتری نزد ارباب اندیشه برخوردار است و بجا می نماید که دولتمردان آینده بجای الغای طرح و یا ادامه آن کمر به اصلاح کژی ها بربندند. نظارت قوی و دلسوزانه و مدیریت منابع می تواند کاستی ها و کژی های این طرح اجتماعی را به مسیر حقیقت و واقعیت برگرداند




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «اصلاح طرح تحول سلامت پیش روی وزیر بهداشت دولت دوازدهم»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..