تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




طرحی ارزان قیمت برای خانه‌دار کردن مردم

هادی ابوی اظهار کرد: اگر به دنبال شغل پایدار هستیم باید کالای خوب و با کیفیت و خدمت‌رسانی مطلوب داشته باشیم. خدمت و تولید خوب هم با قراردادهای موقت کار ایجاد نمی‌شود بلکه کارگر باید امنیت شغلی داشته و به لحاظ روانی و معیشتی تامین باشد.

وی با بیان اینکه سرمایه همه جا کارساز نیست و نمی‌توانیم تنها با پول تولید خوب داشته باشیم، ادامه داد: نیروی انسانی رکن اصلی تولید خوب و اشتغال پایدار است. کارفرمایی که از تولیدش راضی است و بازار فروش خوبی برای محصولاتش دارد، به این دلیل است که کارگرش از او رضایت دارد و متقابلا او هم از نیروی انسانی‌ راضی است. چنین کارگری در هر شرایطی کارفرما را درک می‌کند و کیفیت کار را نادیده نمی‌گیرد.

دبیرکل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران در پاسخ به این پرسش که در کدام بخش‌ها می‌توان اشتغال پایدار ایجاد کرد؟ گفت: یکی از بخش‌هایی که می‌تواند اهداف اشتغال پایدار را محقق کند، بخش مسکن است. اگر چه هزینه ایجاد شغل در این بخش بالا است ولی کارهای عمرانی و ساخت و ساز ما را به اشتغال پایدار می‌رساند.

ابوی با بیان اینکه هزینه ایجاد شغل در بعضی از مشاغل زیاد است، افزود: در بخش پتروشیمی این هزینه بسیار بالا و در بخش کشاورزی پایین است. در بخش مسکن نیز هزینه زیادی برای اشتغالزایی و تامین زیرساختها لازم است ولی این هزینه ارزش دارد چون به پایداری و ماندگاری شغل منجر می‌شود.

این مقام مسئول کارگری افزود: اشکالی که در بخش مسکن وجود دارد این است که هیچگاه محاسبه و نیازسنجی دقیقی از تعداد واحدهای مسکونی مورد نیاز در کشور صورت نمی‌گیرد. مثلا مسکن مهر و مسکن اجتماعی در کشور به اجرا درآمدند ولی چقدر در خانه‌دار کردن مردم موفق بودند؟ متاسفانه با امتیازاتی که به انبوه‌سازان دادیم، بازار مسکن را اشباع و متقاضیان مسکن را سردرگم کرده‌ایم.

وی ادامه داد: انبوه‌ساز توجهی به قدرت خرید مردم ندارد، یک آپارتمان را متری سه میلیون تومان می‌سازد، هنگام فروش متری ۴ میلیون تومان می‌فروشد اما کسی نمی‌خرد، چون قدرت خرید مردم به شدت افت کرده است و دریافتی ناچیز آنها سهمی برای پس انداز و خرید مسکن نمی‌گذارد.

این مقام مسئول کارگری با بیان اینکه مشاغل وابسته زیادی به مسکن وجود دارد، گفت: در حال حاضر ۶۰۰ شغل غیرمستقیم در بخش مسکن وجود دارد که از خاک برداری، جوشکاری و بنایی تا تزیینات ساختمان را شامل می‌شود. اگر دولت در بخش مسکن وارد شده و سرمایه‌گذاری کند هم اشتغال به وجود می‌آید و مردم صاحبخانه می‌شوند و هم بازار مسکن و کار با هم رونق می‌گیرد.

به گفته ابوی، مردم عادی قادر به دادن اقساط سنگین وام مسکن نیستند و دولت باید یک طرح پخته و کارشناسی شده و ارزان قیمت را پیش‌بینی کند که هم بازار مسکن از رکود در آید و هم اقشار ضعیف و کم درآمد بتوانند از نعمت مسکن مناسب و ارزان برخوردار شوند.

دبیرکل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران در پایان به دولت پیشنهاد کرد: مراکز خرید، پاساژها و مغازه‌های بلا استفاده‌ای که در نقاط مختلف شهر هست و بخشی از آنها متعلق به شهرداری است را با هزینه اندک در اختیار کارآفرینان و جوانان جویای کار قرار بدهد و مشاغل و صنوف خدماتی را در آنها مستقر کند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «طرحی ارزان قیمت برای خانه‌دار کردن مردم»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..