تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




با زنانی که نیمی از تیم مدیریتی گوگل را تشکیل می‌دهند آشنا شویم

با زنانی که نیمی از تیم مدیریتی گوگل را تشکیل می‌دهند آشنا شویم

شرکت‌های Fortune 100 هیچ گاه زنان را در سمت‌های بالای مدیریتی قرار نمی‌دهند و شرکت‌های فناوری نیز استثنا نیستند، در این میان تنها 3 شرکت برتر فناوری آمریکایی از زنان به عنوان مدیران ارشد استفاده می‌کنند. با تک شات همراه باشید.

گرچه مدیر عامل گوگل و مدیر ارشد اجرایی شرکت آلفابت مرد هستند، زنان بخش عمده‌ای از نقش های رهبری در این شرکت را تشکیل می‌دهند و به طور دقیق 46 درصد از تیم مدیریت گوگل را زنان تشکیل می‌دهند. گرچه 6 مدیر زن و 7 مدیر مرد به صورا کامل برابر نیستند، این میزان حضور زنان در تیم ارشد یک شرکت برتر فناوری بسیار بی نظیر است.

این در حالی است در میان 11 مدیر ارشد اجرایی شرکت اپل، تنها یک زن یعنی Angela Ahrendts (تائی رئیس ارشد فروش) حضور دارد. عملکرد مایکروسافت در این زمینه کمی بهتر است و سه زن در میان 15 مدیر ارشد این شرکت حضور دارند. اینتل 6 مدیر زن دارد با این حال تعداد مدیران ارشد اجرایی‌اش 22 نفر است. 4 مدیر از 21 مدیران اجرایی شرکت IBM را نیز زنان تشکیل می‌دهند و مدیر عامل این شرکت نیز یک زن یعنی Ginny Rometty است.
در ادامه به صورت خلاصه با مدیران ارشد زن فعال در شرکت گوگل آشنا خواهیم شد.

Susan Wojcicki، مدیر عامل یوتیوب

گوگل

این زن 16 امین و اولین کارمندی بود که گوگل استخدام کرد و در سال 2014 میلادی موفق شد مدیر عامل سرویس موفق یوتیوب شود. Wojcicki به عنوان نائب رئیس ارشد مدیریت محصول گوگل دو محصول تبلیغاتی مهم گوگل یعنی AdWords و AdSense را مدیریت کرد.

Susan Wojcicki نقش پر رنگی در تاسیس گوگل نیز داشته است او در زمان شروع به کار گوگل، پارکینگ خود را به لری پیج و سرگئی برین اجاره داد.

Diane Greene، نائب رئیس ارشد Google Cloud

گوگل

در نوامبر سال 2015 میلادی گوگل شرکت Bebop Technologies که را خریداری کرد که توسط Diane Greene مدیریت می‌شد را خریداری کرد و سپس هیئت مدیره خود را متقاعد کرد که Greene را به عنوان مدیر بخش‌های مختلف کسب‌و کارهای ابری گوگل شامل Google for Work، Cloud Platform و Google Apps استخدام کنند.
Greene یکی از اسطوره‌های دره سیلیکون است او اواخر دهه 1990 با همکاری همسرش و یکی از استادان استنفورد شرکت VMware را تاسیس کرد و سپس در سمت مدیر عاملی این شرکت قرار گرفت.

Jessica Powell، نائب رئیس ارتباطات بین الملل

گوگل

این زن اولین بار در سال 2006 میلادی به گوگل پیوست و در گذشته در سمت‌های مختلفی همچون مدیریت تیم‌های روابط عمومی گوگل در آسیا، اروپای شرقی و بازارهای نوظهور را به عهده داشته است. پس از اینکه مدیر قبلی روابط عمومی گوگل یعنی Rachel Whetstone در سال 2015 این شرکت را ترک کرد، Powell جایگزین او شد.

Lorraine Twohill نائب رئیس ارشد بازاریابی جهانی

گوگل

Twohill بیش از یک دهه است که با گوگل همکاری می کند و در سال 2014 میلادی، ارتقای شغلی گرفت و به عنوان نائب رئیس ارشد بازاریابی جهانی گوگل انتخاب شد. او مسئول نظارت بر تغییر لوگوی گوگل در سال 2015 بود و مغز متفکر بسیاری از آگهی‌های تبلیغاتی موفق گوگل بود.

Jen Fitzpatrick، مدیر ارشد سرویس‌های Maps، Local و Geo

این زن در تابستان 1999 به عنوان کارآموز وارد گوگل شد و تا به امروز در سمت‌های مختلفی در این شرکت مشغول به کار بوده است. او در سال 2014 میلادی به عنوان مدیر بخش Maps انتخاب شد. او هم موسس تیم User Experience گوگل است و مسئولین نظارت بر توسعه نرم افزاری محصولاتی مانند Google Search، AdWords و News بوده است.

Ruth Porat، نائب رئیس ارشد و CFO

گوگل

Porat در مارس 2015 میلادی به عنوان CFO جدید به گوگل پیوست اما او پیش از آن به عنوان قدرتمندترین زن در وال استریت شناخته می‌شد. از آن زمان تا به امروز Porat گوگل را در تغییرات زیر ساختی هممراهی کرده و نقش موثری در کاهش هزینه‌های این شرکت داشته است.


همچنین بخوانید



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «با زنانی که نیمی از تیم مدیریتی گوگل را تشکیل می‌دهند آشنا شویم»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..