تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




نیمه رمضان و دیدار شعرا با رهبر معظم انقلاب اسلامی

ادبیات در هفته‌ای که گذشت؛

نیمه رمضان و دیدار شعرا با رهبر معظم انقلاببه گزارش خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در هفته گذشته، جمعی از شاعران به دیدار مقام معظم رهبری رفتند. در این دیدار صمیمانه تعدادی از شاعران پیشکسوت، زنان شاعر و شاعران جوان کشور که عمدتا از شهرستان‌ هستند، حضور داشتند. اکثر حاضران در این دیدار جوان بودند و برای اولین بار در محضر رهبر انقلاب شعرخوانی می‌کردند. البته در کنار شاعران داخلی، حدود سه شاعر از کشوهای دیگر نیز شعر خواندند.

اولین سالگرد درگذشت پدر شعر انقلاب برگزار شد
 
* مراسم نخستین سالگرد درگذشت پدر شعر انقلاب در زادگاه حمید سبزواری برگزار شد. وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی آورده است: «هنر شعر، از هنرهای دیرین و ریشه‌دار این سرزمین است و زمانی که این هنر در مسیر دفاع از ارزش‌ها و باور‌های دینی و ملی قرار می‌گیرد، آثار ماندگار و تاثیراتی شگرف می‌آفریند.
 
شعر فارسی علاوه بر بیان احساس و زیبایی اندیشه و فرهنگ ایرانی اسلامی، در طول یکصد سال گذشته در روشنگری مردم ایران نقش بی‌بدیلی داشته و با آغاز نهضت معمار کبیر انقلاب امام خمینی (ره) در خرداد 1342 این بیداری و آگاهی‌بخشی جلوه و نمود دوچندانی یافت.
 
در این مراسم که در دو بخش تخصصی و مردمی برپا شد، علاوه بر نواخته شدن زنگ شعر انقلاب در سبزوار و سخنرانی و شعرخوانی اساتید و شاعران ملی و استانی، از پوستر «جشنواره سرودهای انقلابی» و «نشان حمید» نیز رونمایی شد.
 
کتاب سه سه منتشر شد
 
کتاب «سه سه» عنوان مجموعه شش نمایشنامه، سه نمایشنامه کوتاه و سه نمایشنامه بلند، از سیروس همتی نمایشنامه‌نویس، بازیگر و کارگردان تئاتر است.
 
همتی دارای تحصیلات کارشناسی در رشته ریاضی است، با این همه در سال‌های اخیر او با فعالیت در زمینه نویسندگی و کارگردانی تئاتر شناخته شده و جوایز متعددی را نیز در این زمینه به دست آورده است.

انتهای پیام/


 
 
 
 



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «نیمه رمضان و دیدار شعرا با رهبر معظم انقلاب اسلامی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..