تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




موزه کندلوس؛ حافظ سند محل ازدواج رستم و تهمینه است

به گزارش حوزه میراث و گردشگری گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ کندلوس، عنوان موزه‌ای است که در استان مازندران و توابع نوشهر قرار گرفته است. این موزه به همت علی‌اصغر جهانگیری در سال 1360 تا 1368 ایجاد شده و به نوعی رویای کودک روستایی بوده که به دنبال یافتن نشانه‌هایی از فرهنگ و تاریخ کهن کشورش، گام در مسیری طولانی و دشوار گذاشته است. موزه کندلوس حافظ سند محل ازدواج رستم و تهمینه است موزه کندلوس حافظ سند محل ازدواج رستم و تهمینه است موزه کندلوس حافظ سند محل ازدواج رستم و تهمینه است

بنابراین گزارش، موزه کندلوس با هدف رهایی منطقه کجور مازندران از محرومیت، فراموشی و فقر شکل گرفته و در سال 1390 میزبان بالغ بر 60هزار گردشگر ایرانی و خارجی بوده است.

موزه کندلوس حافظ سند محل ازدواج رستم و تهمینه است

شایان ذکر است؛ این مجموعه، اولین موزه روستایی در سطح جهان بوده و اسناد تاریخی، کتاب‌های خطی، نقاشی‌های پشت شیشه، اشیاء فلزی، ظروف سفالی، سکه‌های باستانی و بافته‌های مردم روستاها را در خود جای داده است.

موزه کندلوس حافظ سند محل ازدواج رستم و تهمینه است

گفتنی است؛ از منحصر به فردترین آثار نگهداری شده در موزه کندلوس می‌توان به سند شهر سمنگان اشاره کرد. این شهر محل ازدواج رستم و تهمینه بوده است.

موزه کندلوس حافظ سند محل ازدواج رستم و تهمینه است

کتاب خارستان سعدی، صدای مظفرالدین شاه و فونوگراف از آثار دیگر منحصر به فردی به حساب می‌آیند که در موزه کندلوس قرار گرفته‌اند.

موزه کندلوس حافظ سند محل ازدواج رستم و تهمینه است

خاطرنشان می‌شود؛ موزه کندلوس اشیای مرتبط با دوران پیش از میلاد مسیح، قبل از اسلام و دوران اسلامی را در خود جای داده است.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «موزه کندلوس؛ حافظ سند محل ازدواج رستم و تهمینه است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..