تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تومورهای سرطانی برای آزمایش به فضا فرستاده می‌شوند+ تصاویر

تغییر شکل رشد سلول‌های سرطان ریه در فضا به شکل سه بعدی به سرطان شناسان اجازه تحقیقات بیشتر برروی نحوه شکل گیری آنها را می‌دهد.

در عین حال نگه داشتن سلول‌های سرطانی در شرایط آزمایش در حالی که در فضا بی وزنی وجود دارد یک چالش اصلی برای متخصصان بود که برای رفع آن دانشمندان، سلول‌های سرطان ریه را با فلز طلا کشت داده اند.

تومورهای سرطانی برای آزمایش به فضا فرستاده می‌شوند+ تصاویر

این کار باعث می‌شود تا دانشمندان بتوانند از آهن ربا برای تحقیقات آزمایشگاهی برروی سلول‌های سرطان ریه استفاده کنند.

اولین محموله سلول‌های سرطان ریه برای تحقیق راهی فضا شده است و کارشناسان تحقیقات گسترده‌ای بر روی نمونه‌ها انجام داده اند.

محققان اتم فلز طلا را به غشاء خارجی سلول‌های سرطان ریه متصل کرده اند و این به آنها اجازه می‌دهد در شرایط بی وزنی بتوانند سلول‌ها را در ظروف آزمایشگاهی و زیر میکروسکوپ بررسی و جا به جا کنند.

تومورهای سرطانی برای آزمایش به فضا فرستاده می‌شوند+ تصاویر

بر روی زمین کاشت سلول‌های سرطانی در فضای دو بعدی انجام می‌شود که از دقت کمتری به نسبت فضای سه بعدی برخوردار است.

توانایی اتصال اتم فلز طلا به غشاء سلول‌های سرطانی و رشد سه بعدی این سلول‌ها در شرایط بی وزنی حاصل تحقیقات چندین ساله محققان است.

کارشناسان امیدوار هستند با استفاده از این شیوه نوین راه حلی تازه برای درمان سرطان ریه در مبتلایان به دست آورند.

کار مطالعه و بررسی بر روی سلول‌های سه بعدی در ایستگاه فضایی توسط پیچیده‌ترین تجهیزات و با حمایت مرکز پیشرفت علم در فضا، CASIS انجام می‌شود.

منبع:Dailymail

انتهای پیام/ 




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تومورهای سرطانی برای آزمایش به فضا فرستاده می‌شوند+ تصاویر»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..