تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




ارائه خدمات ویژه به معلولان در سکونت گاه‌های غیر رسمی/ پرداخت یارانه غیر مستقیم به معلولان

معلولمحمدرضا اسدی در گفت و گو با خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری میزان گفت: در حال حاضر ۲۴۰ نفر از معلولان تهران در طرح مراقبین خانگی شرکت دارند.

وی افزود: در این طرح، مددکاران با تیم‌های تخصصی توانبخشی ۳ روز در هفته با حضور در منازل معلولان خدمات مورد نظر را به آن‌ها ارائه می‌کنند. 

معاون امور توانبخشی بهزیستی استان تهران با اشاره به جزئیات خدمات ارائه شده اظهارکرد: ارائه خدمات توانبخشی، آموزشی و مددکاری و همچنین بهداشتی بخشی از برنامه‌های پیش بینی شده در طرح مراقبت خانگی از معلولان شدید است. 

اسدی با تاکید بر اجرای پایلوت طرح مراقبین خانگی خاطرنشان کرد: طرحی که در حال حاضر به صورت پایلوت در استان تهران و در شهرستان شهریار اجرا می‌شود، طرح مراقبین معلولان در مناطق محروم نام دارد. 

وی با اشاره به اینکه این طرح برای نخستین بار و به صورت پایلوت در شهریار در حال اجرا است خاطرنشان کرد: طرح اشاره شده در آذرماه سال گذشته تدوین و به صورت مرحله‌ای اجرا شده و قرار است پس از نتایج پایلوت آن به صورت کشوری اجرا شود. 

معاون امور توانبخشی بهزیستی استان تهران در تشریح طرح مراقبین معلولان در مناطق محروم اظهارکرد: ۱۰ مراقب آموزش‌های لازم را فرا گرفته اند به طوری که برای هر نفر از مراقبین دو معلول جهت ارائه خدمات در نظر گرفته شده است. 

اسدی همچنین به پرداخت یارانه غیر مستقیم به معلولان در مناطق محروم و حاشیه‌ای اشاره کرد و گفت: ارائه خدمات توانبخشی، فیزیوتراپی، کار درمانی و گفتار درمانی بخشی از خدمات در نظر گرفته شده محسوب می‌شود. 

وی به آمار معلولان در مناطق محروم، حاشیه ای، سکونت گاه‌های غیر رسمی و روستا‌ها اشاره کرد و گفت: در حال حاضر ۳۰ هزار معلول در این مناطق ساکن هستند. 

معاون امور توانبخشی بهزیستی استان تهران از ارائه خدمات ویژه به معلولان در سکونت گاه‌های غیر رسمی خبرداد و گفت: در تهران؛ در شهرستان‌های بهارستان، رباط کریم، پیشوا، قرچک، اسلامشهر و پردیس سکونت گاه‌های غیر رسمی وجود دارد که سازمان بهزیستی استان تهران برنامه‌ای را برای ارائه خدمات به معلولان در نظر گرفته است. 

معاون امور توانبخشی بهزیستی استان تهران تصریح کرد: طرح توانبخشی مبتنی بر "سی. بی .ار" از جمله طرح هایی است که در مناطق محروم، سکونت گاه‌های غیر رسمی، روستا‌ها و حاشیه شهر‌ها در حال تدوین بوده و به زودی اجرا خواهد شد.

انتهای پیام/ 

banner468




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «ارائه خدمات ویژه به معلولان در سکونت گاه‌های غیر رسمی/ پرداخت یارانه غیر مستقیم به معلولان»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..