تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




مسجد کوفه در گذر زمان +تصویر

مسجد کوفه در گذر زمان+ تصویربه گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مسجد کوفه پس از مسجد الحرام، مسجدالنبی و مسجدالاقصی چهارمین مسجد بزرگ جهان اسلام و از مکان های زیارتی کوفه نزد شیعیان است، بنا بر روایات حضرت آدم (ع) نخستین شخصی بود که این مسجد را در وسعت بسیار بنا نهاد و حضرت نوح (ع) پس از آن طوفان معروف اقدام به تجدید بنای آن کرد.

حضور امیرالمومنین علی ابن ابیطالب (ع) در مسجد کوفه موجب اهمیت و توجه به این مکان شد، ایشان بارها در مسجد کوفه خطبه ها خوانده و نماز بر پا کرده اند، همچنین برخی از قضاوت ها و کشورداری های امیرالمومنین در این مسجد انجام شده است و سرانجام ایشان در محراب همین مسجد به شهادت می رسند.

مسجد کوفه همانند حرم علی ابن الحسین (ع)، مسجدالنبی و مسجد الحرام حکمی مشترک در ادای نماز مسافران دارد و آنها می توانند نماز خود را شکسته و یا به صورت کامل بخوانند، در روایات آمده است مسجد کوفه یکی از باغ های بهشتی به شمار می رود و آمرزیده می شود هر کسی که داخل آن شود.

پس از ظهور امام عصر (عج) نیز شهر کوفه محل حکومت ایشان و مسجد کوفه محل فرماندهی امام زمان (عج) خواهد بود.

بنای مسجد کوفه در طول دوران همانند دیگر سازه ها دچار تغییراتی شده است که در ادامه می توانید یک عکس قدیمی از این مسجد و تصاویری از وضعیت کنونی آن را ببینید.

مسجد کوفه در گذر زمان+ تصویر   مسجد کوفه در گذر زمان+ تصویر مسجد کوفه در گذر زمان+ تصویر  مسجد کوفه در گذر زمان+ تصویر  مسجد کوفه در گذر زمان+ تصویر 

 

مسجد کوفه در گذر زمان+ تصویر  مسجد کوفه در گذر زمان+ تصویر 


 


 


 

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «مسجد کوفه در گذر زمان +تصویر»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..