تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




اگر توان اداره تهران را ندارید چرا در انتخابات شرکت کردید؟/ دوران کرباسچی دوران خوبی نبود

گروه اجتماعی-  رضا تقی پور، عضور شورای شهر تهران در این زمینه گفت: «یک سری اصول در مدیریت وجود دارد؛ به ویژه در مدیریت های شهری و شهرداری که آن را غیرسیاسی و تبدیل به یک نهاد اجتماعی-خدماتی می کند. شهرداری و شورای شهر نیز سبک مدیریتی شان به این منوال است و جزو دستگاه ها و سازمان های سیاسی به حساب نمی آیند. بنابراین گاهی تدبیر حکم می کند در این گونه نهادها و سازمان ها مبنا شایسته سالاری، مهارت، دانش و تجربه مدیریتی باشد تا بتواند مدیریت ثبات داشته و شهروندان از خدماتی که شهرداری از جنبه های مختلف شهری، اجتماعی و محیط زیستی ارائه می دهد استفاده کنند. به نظر من این انتقادها و واکنش هایی که وجود دارد به ضرر شهر است و قطعا به نفع شهروندان نخواهدبود که از وجود مدیران با تجریه و ماهر محروم شوند. طبیعتا هزینه های این ناکارآمدی به شهر تحمیل خواهدشد و این نکته ای است که نمی شود به راحتی از آن عبور کرد.»

 

تخریب مدیریت شهری، فرار به جلوست

او تعبیر شهر سوخته برای تهران را مانند یک شوخی می داند و می گوید: «گفتن اینکه تهران شبیه به شهر سوخته شده بیشتر مانند یک شوخی است و نمی توان آن را از جنبه های جدی مورد بررسی قرار داد. آیا این افرد این همه عمران، آبادانی، جلوه های زیبا و زیرساخت های اساسی را در تهران نمی بینند؟ کسانی که این حرف ها را می زنند حتما در این جامعه زندگی می کنند. مردم هم در این جامعه حضور دارند. هر کسی می تواند به چشم، عقل و تاریخچه گذشته اش رجوع کند. شاید برخی تا حدودی یادشان رفته باشد که مثلا 14 سال پیش تهران چگونه بود و چه شرایطی داشت و امروز در چه شرایطی قرار دارد. برای همین ما این حرف ها را در حد شوخی تلقی می کنیم. به هر صورت این صحبت ها اگر به صورت جدی هم مطرح شود یک ترفند فرار به جلوست و نشانه بدی دارد چون ظاهرا احساس می کنند توان اداره به شکل قبل را ندارند و زمینه سازی می کنند که اگر اشکالی در کارشان به وجود آید مقصر، وضعیت گذشته باشد. چنین برخوردهایی نیز نشان دهنده ناکافی بودن تجربیات این افرد است. اتفاقا این قصه ها و حربه ها نخ نما شده و دیگر خریداری ندارد. مگر آنکه آنها هم بخواهند مانند بزرگانشان نان قبلی ها را بخورند و بعد از چهار سال هم ظاهر اپوزیسیون بگیرند و اینگونه سر مردم را مشغول کنند. مردم عاقل تر از این حرف ها هستند که به این صحبت ها توجه کنند. از اول می دانستیم اداره کردن شهر تهران کار ساده ای نیست. اگر این توان را در خودشان نمی بینند نباید از اول پا جلو می گذاشتند.»

 

هوشیاری مردم می تواند مانع زیان به شهر شود

تقی پور با تاکید بر آنکه اگر شورای پنجم بخواهد مانند شورای اول عمل کنند آنکس که ضرر می کند مردم هستند گفت: «امیدوار هستیم این اتفاقات ادامه پیدا نکتد و شورای پنجم تکرار روند شورای اول نباشد. چون در شورای چهارم هم مرتب سر این نکته هشدار دادیم. قبلا هم گفتم عقلانیت اکثریت شورای چهارم بود که توانست جلوی این افراطی گری ها و تندروی ها را بگیرد و دوره بسیار درخشانی را پشت سر گذاشتیم و طبیعتا اگر مراقبت نکنند و این گروه بندی ها و گرایش های سیاسی را با این شدتی که پیش آمده مطرح کنند این اتفاقات ممکن است بیفتد. در هر صورت این شهروندان هستند که ضرر خواهند کرد. با این همه پیشرفت و آبادانی می خواهند با زمینه سازی تهرانی را تحویل بگیرند و بعد هم متوقف بشوند و ادعاهای دیگر کنند که اصلا خوب نیست. امیدوار هستیم هوشیاری مردم مانع از این شود که این زیان ها را به شهر تحمیل کنند.»

 

هوشمندسازی باید ادامه پیدا کند

هوشمندسازی یکی از گام های موفقی بود که شهرداری در این دوره 12 ساله خود انجام داده و با وجود برخی انتقادها نمی توان منکر پیشرفت های محسوس و رضایت مندی مردمی در این زمینه شد. این عضور شورای شهر گفت: «کسی که الفبای کارشناسی مدیریت شهری را بلد باشد می داند هوشمندسازی، بسیار زیاد در مدیریت شهری موثر است و اگر انتقادی می شود باز هم شبیه به شوخی به نظر می رسد. در آینده نیز روند برنامه های هوشمندسازی ادامه خواهدداشت که برای 5 سال دوم برنامه های شهرداری مصوب شده و باید دنبال شود و ضروری است. الان زمینه های آن آماده و برخی از پروژه ها شروع شده و امیدوار هستیم که این برنامه ها هم با ناکارآمدی متوقف نشود.»

 

درباره آقای کرباسچی مردم خودشان به تاریخ رجوع کنند

چندی پیش در رسانه ها اینطور منتشر شد که غلامحسین کرباسچی، شهردار گذشته تهران از اعضای لیست امید برای قرار گرفتن در لیست، 2 میلیارد تومان باج از آنها خواسته و این خبر در میان رسانه ها بازخورد فراوانی داشته است. تقی پور درباره چنین خبری گفت: «من هم شنیده ام، اما اطلاع کافی ندارم. ایشان را همه می شناسند و کافی است مردم به تاریخ رجوع کنند و ببینند این اتفاقاتی که در آن دوره افتاد مانند ساخت و سازهای غیرمجاز، تراکم فروشی هایی که پیش آمد و... چه بلایی برسر شهر تهران آورد. تمام اینها روشن است و مردم برداشت خودشان را دارند و این بسیار بهتر است. من معمولا با برداشت های سیاسی چنین افرادی را مورد تحلیل قرار نمی دهم اما فکر می کنم دوران خوبی برای تهران نبود.» 




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «اگر توان اداره تهران را ندارید چرا در انتخابات شرکت کردید؟/ دوران کرباسچی دوران خوبی نبود»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..