تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




به جای تخریب برنامه تان را برای اداره بهتر شهر بیان کنید

گروه اجتماعی-   عدم توجه به توسعه و پیشرفت تهران در عرصه های مختلف عمرانی، ‌فرهنگی و اجتماعی که با مدیریت مدیران شهرداری ایجاد شده و همچنین عدم توجه اصلاح طلبان به شایسته سالاری و در نظرگرفتن صرفا منافع حزبی و شخصی در تغییر مدیران و ساختارها؛ موجب شد تا پیکان انتقادها به سوی آنها نشانه برود.

به طوری که برخی صحبت های آنها را غیرکارشناسی دانستند، عده ای سیاسی کردن شورا را به صلاح مردم شهر نمی دانند و برای عده ای نیز این واکنش های اخیر یادآور شورای اول است که در نهایت فعالیت های غلط آنها باعث منحل شدن این شورا شد. با این وجود برخی نیز معتقد هستند که اعضای شورای پنجم به جای انتقاد از وضعیت موجود و تخریب، فکری به حال شهر تهران در آینده کنند و مانند نام شان که «امید» است پیش بروند نه اینکه از روز نخست «ناامیدی» را در مردم تزریق کنند.

شورای پنجم هنوز روی کارنیامده با گفتن آنکه تهران شبیه به یک شهر سوخته است و شورای چهارم شهری ویران را تحویل شورای بعدی می دهد موجب شده با واکنش های مثبت و منفی زیادی روبرو شود. آنها این نگرانی را در میان مردم به وجود آورده اند که تهران با وضعیت قرمزی که دارد نمی توان امیدی به آینده آن داشت. در این زمینه محسن پیرهادی، عضو شورای اسلامی شهر تهران می گوید: «شخصا برای شورای پنجم آرزوی توفیق دارم اما یک خواهش هم از آنها دارم. بهتر است این افراد تلاش خودشان را بکنند تا یک برنامه کامل و جامع ارائه دهند و معرفی کنند. یعنی باید دستاورد و نقطه قوت آنها کار و برنامه هایشان باشد تا بعد از چهار سال که دوره شورای پنجم به اتمام رسید بگویند ما دراین مدت این کارها را انجام داده ایم. مثلا بگویند شهر در این نقطه قرار داشت؛ ما آن را به این نقطه رساندیم.»

 

فعالیت های شورای پنجم باعث تخریب خودشان می شود

او با انتقاد از اینکه اعضای شورای پنجم به جای ارائه برنامه مدون دائما روی نقاط ضعف شهر تمرکز کرده اند ادامه می دهد: «فکر می کنم تکیه کردن بر نقاط منفی و معیوب مدیریت شهری و آن را بزرگ کردن و به صورت تخریبی آنها را در رسانه ها بیان کردن روش مناسبی نباشد و برای آنها امتیازی محسوب نخواهدشد. چون مردم افرادی را می پذیرند که از علمکرد آنها رضایت داشته و کارنامه قبولی خوبی ارائه دهند. آنها هرچقدر هم بخواهند پروژه های شهری را تخریب کنند به هر حال مردم از این پروژه های نهایی شده استفاده می کنند و مورد تایید آنهاست. بنابراین عملکرد آنها باعث تخریب فعالیت های گذشته نمی شود و تنها خودشان را کوچک می کنند.»

 

مردم عمل می خواهند در غیر این صورت واکنش نشان می دهند

پیرهادی با تاکید بر اینکه انتخابات دیگر تمام شده و باید بحث های تخریبی کنار گذاشته شود می گوید: «تصور بنده این است که دیگر انتخابات تمام شده است و صرفا انرژی و استعداد این عزیزان باید به سمت کار، پروژه، اجرا و مباحثی باشد که قانون برای آنها مشخص کرده است. با این روش است که می توان امیدوار بود بعد از چهار سال می توانند کارنامه قابل قبولی را در دسترس افکار عمومی قرار دهند. اگر بخواهند این روند را همچنان ادامه دهند نخبگانشان به آنها تذکر خواهند داد تا دیگر وارد کار و عمل شوند. چون با بحث های تخریبی و انتقادی در جامعه نمی توانند برای خودشان موقعیت خوبی ایجاد کنند. مردم کار می خواهند و وقتی ببیند خبری از عمل نیست واکنش نشان خواهندداد.»

 

مردم زیر ساخت ها را می بینند و از آنها بهره برداری می کنند

این عضو شورای شهر به زیرساخت هایی که در طی سال های اخیر به آن پرداخته شده هم اشاره می کند : «به هر حال سرانه های شهری مشخص است. فضای سبز شهر تهران از هر نفر 9 متر به 16.7 متر رسیده. در سال 84 ما 304 کیلومتر بزرگراه داشته ایم؛ در حال حاضر نزدیک به 570 کیلومتر بزرگراه داریم. 70 کیلومتر مترو داشتیم هم اکنون نزدیک به 270 کیلومتر مترو داریم و تا پایان سال نزدیک به 300 کیلومتر خواهدرسید. در سال 84 یک کیلومتر تونل داشتیم امروز 27 کیلومتر مترو داریم. همچنین طی 10 سال گذشته 5 میلیون متر مربع به فضای فرهنگی- اجتماعی اضافه شده است. از جمله سراهای محله، مجموعه های فرهنگی، پردیس های سینمایی، مجموعه های آبی چند منظوره، مجموعه های ورزشی و... در حدود 80 ایستگاه آتش نشانی داشتیم امروز این تعداد ایستگاه به 124 ایستگاه آتش نشانی رسیده است. در حوزه های هوشمندسازی نیز شاهد هستید که 137 و 1888 تا چه حد موفق عمل کرده. تمام این زیرساخت ها را مردم متوجه می شوند، می بینند، حس می کنند و از آنها بهره برداری می کنند.»

شعار شورای پنجم باید بهبود آینده شهر تهران نه تخریب گذشته

او با حَکَم قرار دادن مردم می گوید: «وقتی در روشنی روز قرار داشته باشیم و عده ای بیایند و دائما بگویند روز سیاه است؛ مردم خودشان متوجه می شوند و چشمانشان باز است و می بینند که روز روشن است. دوستان شعارشان باید این باشد که «ما تهران را حتما از این وضعیت بهتر می سازیم تا رضایت مندی بیشتری ایجاد کنیم.» اگر از این ادبیات استفاده کنند حتما مردم هم امیدوارتر می شوند. با ناامیدی هایی که در جامعه به وجود آورده اند مردم در می مانند و با خود می گویند اگر تهران را با چنین وضعیتی تحویل می گیرند آیا توان اینکه بتوانند زباله های شهر را جمع کنند دارند یا خیر؟ این واکنش های مردم به عملکرد خودشان برمی گردد. ما هم دوست داریم رقیبی که از ما برده است رقیب قدرتمند، توانا و مقتدری باشد. به طوری که رقیب به ما بگوید شما شورای چهارمی ها تهران را تا این حد اداره کردید ما حتما بهتر اداره خواهیم کرد و بهتر از شما می سازیم و کارنامه ما را خواهیددید. اما اگر مدام بخواهند تخریب کنند و نقد که نمی شود. البته نقد هم خوب است اگر یک نقد رو به جلو باشد. اما وقتی دائما در کار تخریب باشند هر فرد عاقلی به توانایی خود آنها شک خواهدکرد.» 




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «به جای تخریب برنامه تان را برای اداره بهتر شهر بیان کنید»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..