تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




ریسک بالای خودکشی در بیماران مبتلا به سرطان ریه

نشانه های افسردگی مشکلات شایع بیماران مبتلا به سرطان ریه سرطان ریه ریسک خودکشی در مبتلایان به سرطان ریه بیماران مبتلا به سرطان ریه استرس و اضطراب در مبتلایان به سرطان ریه

در یک تحقیق که به تازگی انجام گرفته ، مشخص شده است که افراد مبتلا به سرطان ریه بیشتر از حد معمول درمعرض خطر خودکشی هستند. تشخیص سرطان به تنهایی بطور قابل ملاحظه ای ریسک خودکشی را در افراد مبتلا بالا می برد؛ اما در این تحقیق مشخص شده است که تشخیص سرطان ریه، شانس خودکشی را در افراد مبتلا در مقایسه با جمعیت عمومی 4 برابر بیشتر میکند.

نویسنده ارشد این تحقیق، دکتر جفری پورت میگوید:” تشخیص سرطان به طور قریب به اتفاق هم از نظر روانی و هم عاطفی برای بیماران  مهم است”. وی اضافه میکند:”تشخیص بیماری برای بیماران و مدیریت و کنترل کردن آن بسیار سخت است و اینجا میزان بالایی از خودکشی وجود دارد”.

این تحقیق شامل اطلاعاتی از بیش از 3 میلیون بیمار در طی دوره ای 40 ساله است. تشخیص سرطان با بیش از 6600 خودکشی مرتبط است. اگرچه که این تحقیق بطور مستقیم برای ثبات این نظریه طراحی نشده بود؛ اما محققان دریافتند که تشخیص سرطان با دوبرابر شدن ریسک خودکشی همراه است.

نشانه های افسردگی مشکلات شایع بیماران مبتلا به سرطان ریه سرطان ریه ریسک خودکشی در مبتلایان به سرطان ریه بیماران مبتلا به سرطان ریه استرس و اضطراب در مبتلایان به سرطان ریه نشانه های افسردگی مشکلات شایع بیماران مبتلا به سرطان ریه سرطان ریه ریسک خودکشی در مبتلایان به سرطان ریه بیماران مبتلا به سرطان ریه استرس و اضطراب در مبتلایان به سرطان ریه

گروههای خاصی از بیماران مبتلا به سرطان وجود دارند که با احتمال خیلی بیشتر به سمت زندگی معمولی خود می روند. این گروه شامل آسیایی ها، مردمانی که سرطان به قسمتهای دیگر بدن آنها انتشار پیدا کرده (متاستاز)، بیمارانی که برای جراحی قبول نشده بودند، بیماران مسن ، زنان بیوه و مردان می باشد.

دکتر پورت عقیده دارد که ریسک خودکشی به چند دلیل بالاست: اول اینکه بیشتر مردم، سرطان را یک تشخیص ویرانگر همراه با ناامیدی می دانند. دوم اینکه سرطان ریه که به باور بسیاری در نتیجه سیگار کشیدن رخ می دهد، باعث احساس گناه زیادی از طرف مبتلایان می شود.

سوم اینکه بسیاری از بیماران مبتلا به سرطان ریه، مشکلات و نشانه های پزشکی دیگری نیز در مورد مصرف سیگار دارند (مثل اختلالات قلبی)، در نتیجه قریب به اتفاق آنها متقاعد شده اند که بدنشان نمیتواند به درمان چواب بدهد. بالاخره و در نهایت برخلاف سرطان پستان، سرطان پروستات و دیگر سرطانها که دارای یک شبکه پشتیبانی در دسترس از بازماندگان هستند، سرطان ریه بازماندگان بسیار کمی دارد و در نتیجه گروههای حمایتی، راه پیمایی و یا همبستگی برای آنها محدود شده است.

دکتر جورج گومز، دستیار پروفسور از مرکز پزشکی سینایی نیویورک میگوید: تحقیقات مشابهی در مورد اینکه “شانس خودکشی در ابتدای درمان سرطان و در بین 6 ماه تا یکسال اول بالاست”، یافت شده است. وی اضافه میکند: خودکشی در اوایل درمان سرطان بیشتر به دلایل عمده ای مثل استرس، افسردگی، اضطراب و ناامیدی رخ میدهد. وی میگوید: البته در میان بیماران سرطانی و گاهی در انتهای آن، به دلیل ابتلا به درد و رنج قابل توجه ناشی از بیماری نیز، بیماران خودکشی میکنند.

دکتر گومز تاکید داشت که برای اعضای خانواده، دوستان و یا سرپرستانی که از بیمار مراقبت میکنند، این مسئله بسیار حیاتی است که به محض بروز نشانه های افسردگی بلافاصله باید بیمار تحت درمان قرار گیرد.

نشانه های افسردگی مشکلات شایع بیماران مبتلا به سرطان ریه سرطان ریه ریسک خودکشی در مبتلایان به سرطان ریه بیماران مبتلا به سرطان ریه استرس و اضطراب در مبتلایان به سرطان ریه نشانه های افسردگی مشکلات شایع بیماران مبتلا به سرطان ریه سرطان ریه ریسک خودکشی در مبتلایان به سرطان ریه بیماران مبتلا به سرطان ریه استرس و اضطراب در مبتلایان به سرطان ریه نشانه های افسردگی مشکلات شایع بیماران مبتلا به سرطان ریه سرطان ریه ریسک خودکشی در مبتلایان به سرطان ریه بیماران مبتلا به سرطان ریه استرس و اضطراب در مبتلایان به سرطان ریه

نشانه های افسردگی شامل: تغییرات خلق وخو افزایش خواب کاهش اشتها  کاهش خلق و خو

می باشد. به دلیل اینکه این مطالعه جدید متمرکز بر خودکشی است، دکتر پورت امیدوار است تا این تحقیقات، باعث روشن شدن دیگر علت ها نیز شود.

مشکلات شایع بیماران مبتلا به سرطان ریه  چگونگی میزان بالای پریشانی آنها  اضطراب  افسردگی مرتبط با تشخیص سرطان و تاثیر آنها بر درمان

 پزشکان میدانند که بسیاری از مبتلایان به سرطان ریه دارای استرس و اضطراب هستند و این مسئله بر درمان آنها اثر می گذارد. بیمارانی که زمانهای سخت تری را تجربه کرده اند، قادرند برنامه درمانی خود را مدیریت کرده و درمان خود را حفظ کنند. حتی برخی از آنها برای درمان، تصمیم به تغییر سبک زندگی خود میگیرند. در مورد تشخیص سرطان ریه مقدار زیادی استرس و اضطراب وجود دارد که واقعا بر درمان اثر میگذارد.

نشانه های افسردگی مشکلات شایع بیماران مبتلا به سرطان ریه سرطان ریه ریسک خودکشی در مبتلایان به سرطان ریه بیماران مبتلا به سرطان ریه استرس و اضطراب در مبتلایان به سرطان ریه نشانه های افسردگی مشکلات شایع بیماران مبتلا به سرطان ریه سرطان ریه ریسک خودکشی در مبتلایان به سرطان ریه بیماران مبتلا به سرطان ریه استرس و اضطراب در مبتلایان به سرطان ریه نشانه های افسردگی مشکلات شایع بیماران مبتلا به سرطان ریه سرطان ریه ریسک خودکشی در مبتلایان به سرطان ریه بیماران مبتلا به سرطان ریه استرس و اضطراب در مبتلایان به سرطان ریه نشانه های افسردگی مشکلات شایع بیماران مبتلا به سرطان ریه سرطان ریه ریسک خودکشی در مبتلایان به سرطان ریه بیماران مبتلا به سرطان ریه استرس و اضطراب در مبتلایان به سرطان ریه

در کلینیک دکتر گومز، مددکاران اجتماعی مخصوصی برای کار با بیماران مبتلا به سرطان ریه اختصاص داده شده اند که به بیماران کمک میکنند تا با مشکلاتشان مبارزه کنند. دکتر گومز میگوید: ما برنامه های غربالگری نسبتا قوی داریم. همه بیماران جدید برای پریشانی، افسردگی و یا داشتن افکار خودکشی تحت نظر هستند. چنانچه بیماری با این علامات یافت شود، همان روز مددکار اجتماعی وی را ملاقات و برنامه های کمک درمانی را برای وی شروع میکند.

پیشنهادات دارویی، برخی امیدها را برای بیماران سرطانی ریه در حال مرگ، پدید آورده است. این برنامه گاهی اوقات در واقع یک مبدا برای دادن فرصت به واحدهای تومور شناسی در سراسر کشور می باشد. دکتر گومز میگوید: ما نیاز داریم تا در مورد بیماران خود دقت کافی داشته باشیم، تا چنانچه در آنها نشانه هایی از تمایل به خودکشی وجود داشت، دخالت کنیم.

این مداخله میتواند یک نوع رسیدگی به بیماران باشد؛ یک رسیدگی برای درک بهتر برنامه درمانی آنها و حفظ و نگهداری این برنامه تا بتوانیم متخصصانی را در رشته های مختلف درمانی برای آنها بفرستیم. متخصصانی مثل یک روانکاو یا روانشناس. اما این برنامه با “شناخت و به رسمیت شناختن”  آغاز میشود و این جایی است که ما با آن مشکل داریم.

برگردان: سیما آزادفلاح

بازنویسی: فرزانه پاشایی

هرگونه کپی برداری با نام دکتر سلام و لینک دهی مستقیم مجاز می باشد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «ریسک بالای خودکشی در بیماران مبتلا به سرطان ریه»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..