تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




صادرات ۵۰۰ تن مواد غذایی از ایران به قطر

به گزارش افکارنیوز،

 مهدی کریمی تفرشی به واردات ۳ میلیارد دلاری مواد غذایی قطر در سال اشاره کرد و افزود: تقریبا تمام مواد غذایی مورد نیاز قطر از طریق واردات تامین می‌شود و ایران سال گذشته حدود ۱۸۸ میلیون دلار انواع مواد غذایی به این کشور صادر کرد.

وی گفت:با توجه به حجم بالای تولید مواد غذایی در ایران و نیز شرایط و محدودیت‌های ایجاد شده برای قطر در تامین مواد غذایی مورد نیاز، ما از آمادگی لازم برای تامین این نیازها برخورداریم.

کریمی تفرشی به سبقت ترکیه در تامین مواد غذایی مورد نیاز قطر اشاره کرد و افزود: متاسفانه در موضوع قطر ما شاهد فرصت سوزی هستیم و نتوانستیم بموقع وارد این بازار شویم و ترکیه در ۴۸ ساعت بعد از اجرای تحریم کشورهای عربی علیه قطر قفسه‌ها و فروشگاههای قطر را از مواد غذایی پر کرد.

رئیس هیئت مدیره تعاونی تولیدکنندگان مواد غذایی ایران گفت: سالانه حدود ۱۳۰ هزار تن مواد غذایی در کشور تولید می‌شود و ما درحال حاضر قادر به تامین حدود ۹۵ درصد از مواد غذایی مورد نیاز کشور در داخل هستیم.

کریمی تفرشی افزود: البته در برخی مواد غذایی میزان تولید کشور دو تا سه برابر نیاز داخلی است که مازاد تولید به کشورهای منطقه و کشورهای اروپایی و امریکایی صادر می‌شود.

وی از صنعت غذا به عنوان خصوصی‌ترین صنعت کشور که نیازمند حمایت‌های دولت است، یاد کرد و گفت:: متاسفانه به علت استفاده نادرست از مواد غذایی در کشور، سالانه حدود ۳۵ هزارتن به اشکال مختلف از بین می‌رود.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «صادرات ۵۰۰ تن مواد غذایی از ایران به قطر»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..