تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




نقش تجار وارد کننده کالای قاچاق در ایجاد وزارت بازرگانی و تفکیک وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت

گروه سیاسی- جواد کریمی قدوسی نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار افکارنیوز، با اشاره به لایحه اصلاح بخشی از ساختار دولت که روز یکشنبه یک فوریت آن در صحن مجلس مصوب شد، گفت: برخی از نمایندگان با این لایحه و اصلاح فعلی ساختار دولت و تشکیل وزارتخانه های جدید مخالف هستند و معتقدند که این کار به صلاح دولت و مردم نیست.

وی با اشاره به استدلال ادغام وزارت بازرگانی با وزارت صنایع و معادن و تشکیل وزارت صنعت، معدن و تجارت،گفت:  در اواخر مجلس هشتم موضوع ادغام وزارت بازرگانی و حذف این وزارتخانه مطرح شد که نمایندگان در هشتم تیر 1390 به آن رای دادند .

چهره شاخص فراکسیون اصولگرایان مجلس با بیان اینکه یکی از اهداف این ادغام، کوچک‌سازی دولت با ادغام دو وزارتخانهٔ صنایع و معادن و بازرگانی بود، گفت: مهمترین استدلال و دلیل نمایندگان برای این ادغام،  حمایت از تولیدات و جلوگیری از واردات بود. 

کریمی قدوسی گفت: نمایندگان در آن زمان تاکید داشتند که موضوع واردات باید بر عهده وزیر صنعت باشد چرا که این وزیر از صنایع و تولیدات کشور با خبر است و اگر کالایی در داخل تولید می شود، اجازه واردات آنرا ندهد.

وی با بیان اینکه وقتی برنج، میوه یا کالاهای دیگر که در داخل کشور تولید می شود نباید اجعازه واردات به نوع کالاها داده شود،  افزود: نمایندگان مجلس تاکید داشتند که چون وزیر در بازدیدها و افتتاح ها از صنایع، از وضعیت تولیدات داخلی مطلع می شود، بهتر است اجازه واردات هم دست همین وزیر باشد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید بر اینکه ساختار فعلی وزارت صنعت در راستای سیاست های اقتصاد مقاومتی است، گفت: تفکیک وزارت صنعت، معدن و تجارت و تشکیل وزارت بازرگانی به واردات بیشتر و افزایش قاچاق می انجامد.

کریمی قدوسی با اشاره به دغدغه های مقام معظم رهبری در خصوص واردات و قاچاق گفت: ما معتقدیم که حتی با وضع تعرفه های سنگین هم مشکل واردات برخی کالاها حل نخواهد شد و باید در این زمینه تصمیمات راهبردی و اساسی گرفت.

وی با بیان اینکه یکی از شعارهای مسئولین کوچک سازی دولت بود،اضافه کرد: سوال این است که تشکیل وزارتخانه های جدید در کجای هیئت دولت کارشناسی شده که تشکیل این وزارتخانه ها با کوچک سازی دولت مغایر نبود؟.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه واردات باید کنترل و مدیریت شود، اضافه کرد: با ساختار فعلی که وزارت بازرگانی در وزارت صنایع ادغام شده، کنترل واردات بهتر بود و تازه در برخی زمینه ها شاهد لغزش و لنگش هستیم وای بر آن روزی که یک وزارتخانه جدید و مستقل برای پیگیری واردات بوجود آید.

کریمی قدوسی تصریح کرد: بیشتر تجار و بازرگانانی که راه قاچاق را پیش می گیرند و از پرداخت حق و حقوق گمرگی فرار می کنند، به دنبال واردات بیشتر هستند.

وی با بیان اینکه بخش زیادی از شبکه تجار و بازرگانان، از طریق قاچاق کالا وارد می کنند، گفت: شبکه تجار که بخشی از آنها به دنبال قاچاق هستند، موضوع تفکیک وزارت صنعت، معدن و تجارت و تشکیل وزارت بازرگانی را پیگیری می کنند.

دولت لایحه 2 فوریتی اصلاح بخشی از ساختار دولت را  تقدیم مجلس کرد.

بر اساس این لایحه، وظایف و اختیارات 2 وزارتخانه راه و شهرسازی و صنعت، معدن و تجارت تفکیک شده و به ترتیب وزارتخانه‌های «راه و ترابری» و «مسکن و شهرسازی» و همچنین به منظور توسعه بازرگانی داخلی و خارجی در اقتصاد کشور وظایف مربوط به امور بازرگانی از وزارتخانه‌های صنعت، معدن و تجارت و جهادکشاورزی تفکیک شده و وزارت «بازرگانی» تشکیل می‌شود.

همچنین به منظور ساماندهی امور جوانان و هماهنگ‌سازی اقدامات دستگاه‌های مسئول در حوزه جوانان، سازمان ملی جوانان با شخصیت حقوقی مستقل و وابسته به ریاست‌جمهوری تشکیل می‌شود.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی روز یکشنبه 21 خرداد با 2 فوریت این لایحه مخالفت کرده اما با یک فوریت آن موافقت کردند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «نقش تجار وارد کننده کالای قاچاق در ایجاد وزارت بازرگانی و تفکیک وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..