تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




با توسعه صنعت تولید گیاهان دارویی می توان اشتعالزایی ایجاد کرد

رئیس دانشگاه سیستان و بلوچستان گفت: با توسعه صنعت تولید گیاهان دارویی و استفاده از دانشجویان بومی منطقه می توان اشتعالزایی ایجاد کرد.

علبرضا بندانی در گفت وگو با خبرگزاری بسیج ازاستان  سیستان و بلوچستان افزود: این دانشگاه با برخوداری از مرکز پژوهشی گیاهان دارویی شامل 20 باب گلخانه و یک آزمایشگاه کشت بافت گیاهی، پیشرو در عرصه ترویج و تحقیق گیاهان دارویی در استان است .

رئیس دانشگاه سیستان و بلوچستان در ادامه گفت: شرايط آب و هوائی و ژئومورفولوژيکی اين استان سبب سازگاری و وجود گونه های مربوط به رويشگاههای خاص اين ناحيه شده است.

بندانی اظهار کرد: در اين رويشگاهها حدود ۱۲۰۰ گونه گياهی متعلق به ۳۵ جنس و ۸۳ تيره وجود دارد که برخی از آنها آندميک ايران و يا بطور خاص آندميک منطقه سيستان و بلوچستان می باشند که به علت شرايط اقليمی خاص منطقه حاوی منابع ژنتيکی ارزشمندی می باشد كه قدر مسلم در خصوص محصولات بومی منجمله گياهان داروئی مختص به خود نه تنها در سطح ملی، بلکه در سطح بين المللی نيز جايگاه عمده ای را می تواند به خود اختصاص دهد.

وی بیان کرد: بزرگ‌ترین مرکز پژوهشی گیاهان دارویی و زینتی جنوب شرق استان در دانشگاه سیستان و بلوچستان فعالیت مي كند.

بندانی خاطرنشان کرد: گیاهان دارویی با تلفیق امتیازات طبیعی و فکر و دانش علمی می‌تواند منجر به ارزش افزوده فراوان در اقتصاد کشور شود.

وی با بیان اینکه سیستان و بلوچستان رتبه دوم گونه های گیاهی را در کشور داراست، اظهار کرد: گیاهان دارویی و طب سنتی یکی از رشته‌های دانش بنیان هستند که با تلفیق امتیازات طبیعی و همچنین فکر و دانش علمی می‌تواند منجر به ارزش افزود فراوان در اقتصاد کشور شود.

وی یکی از کاربرد های گیاهان را خاصیت دارویی و تسکین دهندگی جسم خواند و ادامه داد: پیشرفت‌های علمی و فناوری طی دو دهه اخیر اهمیت و نقش سازنده گیاهان دارویی در تامین نیازهای بشر به ویژه در حیط دارو درمان را دو چندان ساخته است.

رئیس دانشگاه سیستان و بلوچستان در خصوص مرکز تولید گیاهان دارویی این دانشگاه نیز گفت: امکانات مرکز پژوهشی گیاهان دارویی این دانشگاه شامل موزه گیاهان دارویی با بیش از 200 نمونه گیاه دارویی، باغ بوتانیک در مساحتی به وسعت سه هکتار با بیش از 100 گونه گیاه دارویی و زینتی و 2 هکتار مزرعه برای انجام طرح های تحقیقاتی اعضای هیات علمی و پایان نامه های دانشجویی است .

بندانی اظهار کرد: همچنین گلخانه تکثیر و ازدیاد گیاهان دارویی و زینتی به مساحت بیش از 10 هزار متر مربع و آزمایشگاهها به مساحت چهار هزار متر مربع شامل آزمایشگاه کشت بافت گیاهی، آزمایشگاه ژنتیک، آزمایشگاه آنالیز و فرآوری گیاهان دارویی از دیگر امکانات مرکز پژوهشی گیاهان دارویی دانشگاه سیستان و بلوچستان است .

وی تاکید کرد: امروزه با توجه به اثرات زیان بار داروهای شیمیایی توجه بسیار زیادی به استخراج و خالص سازی ترکیبات آنتی اکسیدانی طبیعی است .




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «با توسعه صنعت تولید گیاهان دارویی می توان اشتعالزایی ایجاد کرد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..