تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




جامعه دانشگاهی ارتباط مردم با کلام امام علی(ع) را تسهیل کند

گروه اندیشه: مهدوی‌فر، مؤلف اثر پژوهشی «نص‌پژوهی موضوعی در فرازهای اخلاقی نهج‌البلاغه»، با بیان اینکه هدف از تهیه چنین اثری افزایش آگاهی مردم نسبت به سیره اخلاقی و کلام امیرالمومنین علی(ع) است، گفت: جامعه دانشگاهی باید بتواند ارتباط مردم با کلام امام علی(ع) را تسهیل کرده تا مردم به خوبی با فرازهای اخلاقی سخنان ایشان ارتباط برقرار کنند.

ولی الله مهدوی‌فر، رئیس مرکز قرآنی دانشگاه پیام نور و مؤلف اثر «نص‌پژوهی موضوعی در فرازهای اخلاقی نهج‌البلاغه»، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) درباره دلایل و انگیزه‌های تألیف این اثر گفت: مردم کشور ما با نام امیرالمومنین و اهل بیت(ع) انس زیادی دارند اما اطلاعات زیادی از سیره اخلاقی امامان معصوم ندارند و شاید این از کوتاهی جامعه دانشگاهی باشد.

وی افزود: لذا هدف از تهیه چنین اثری افزایش آگاهی مردم نسبت به سیره اخلاقی و کلام امیرالمومنین علی(ع) و انس پیدا کردن با آن است. جامعه دانشگاهی باید بتواند ارتباط مردم با کلام امام علی(ع) را تسهیل کرده تا مردم به خوبی فرازهای اخلاقی سخنان ایشان را بفهمند و با آن ارتباط برقرار کنند.

وی با بیان اینکه در این اثر دو سطح عمومی و عالی جامعه مدنظر قرار گرفته‌اند، گفت: برای سطح عمومی جامعه فرازهای اخلاقی نهج‌البلاغه موضوع‌بندی شده‌اند (اخلاق تجارت، اخلاق سیاسی، اخلاق نظامی و ...) تا مردم بر اساس برداشت خودشان از متن نهج‌البلاغه، آن را در زندگی روزمره پیاده کنند و به همین دلیل اسم طرح، نص‌پژوهی است.

مهدوی فر اظهار کرد: تفاسیر نهج‌‌البلاغه نیز سختی فهم خود را دارند و در این اثر مردم به خود نهج‌البلاغه دعوت شده‌اند. اگر مردم با کلام امیرالمؤمنین(ع) انس پیدا کنند با اخلاق امام علی(ع) نیز انس پیدا خواهند کرد و این دو با هم پیوند دارند. به عبارتی تبلیغ نهج‌البلاغه نیازمند روش خاصی است تا بتوان مردم را به این کتاب نزدیک کرد.

رئیس مرکز قرآنی پیام نور عنوان کرد: علم امیرالمومنین(ع) معجزه است و باید از این علم استفاده کرد. قطعا اگر با روش خاصی از این علم بهره ببریم و روش‌های استنباط از نهج‌البلاغه را تسهیل کنیم، استقبال مردم از کلام امام علی(ع) روزافزون می‌شود.

وی در پایان یادآور شد: در واقع این اثر نوعی نمود پیوند علوم انسانی به زندگی روزمره مردم است. فقط کافی است عقول جامعه دانشگاهی در این زمینه‌ها پیشقدم شوند تا جامعه را نیز به سمت این معارف سوق دهند تا رشد فکری و فرهنگی جامعه به سمت فرهنگ دینی جهت پیدا کند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «جامعه دانشگاهی ارتباط مردم با کلام امام علی(ع) را تسهیل کند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..