تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




دادگاه کیفری بین‌المللی خواهان بازداشت سیف الاسلام قذافی شد

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از شبکه تلویزیونی روسیا الیوم، فاتو بنسودا دادستان کل دادگاه کیفری بین المللی گفت: حکم جلب صادر شده علیه سیف الاسلام قذافی فرزند معمر قذافی همچنان معتبر است.

وی خواستار بازداشت و تحویل سیف الاسلام قذافی به دادگاه کیفری بین المللی شد.

در بیانیه دادگاه آمده است: بنسودا از لیبی و همه کشورهایی که می توانند می خواهد که قذافی را فوری بازداشت و به این دادگاه تحویل دهند.

دادستان دادگاه کیفری گفت: حکم جلب صادره علیه سیف الاسلام قذافی در 27 ژوئن سال 2011 میلادی درخصوص دست داشتن احتمالی او در جنایت های ضد بشری است و صرف نظر از هرگونه قوانین عفو عمومی که در داخل لیبی صادر می شود، مسئولان لیبی ملزم به بازداشت این مظنون و تحویل فوری او به دادگاه کیفری هستند.

بنسوا گفت: دادگاه کیفری از خبرها درخصوص آزادی سیف الاسلام قذافی مطلع است و اکنون در حال بررسی صحت این اطلاعات است.

وی از مسئولان لیبی و شورای امنیت و همه کشورهای عضو توافقنامه رم  و سایر کشورها و سازمان ها خواست تا هرگونه اطلاعات درباره محل حضور کنونی سیف الاسلام قذافی را گزارش کنند.

گردان وابسته به فرماندهی کل ارتش ملی لیبی چهار روز پیش در بیانیه ای اعلام کرد که سیف الاسلام قذافی را آزاد کرده است.

این بیانیه افزود: سیف الاسلام شهر الزنتان در غرب شهر طرابلس را به محل نامعلومی در داخل لیبی ترک کرد.

در این بیانیه آمده است: آزاد کردن فرزند معمر قذافی "در پاسخ به درخواست وزارت دادگستری در دولت لیبی موقت وابسته به پارلمان لیبی و قانون عفو عمومی صورت گرفت که بر لزوم آزادی همه کسانی تاکید می کند که دست داشتن آن در جرایم علیه مردم لیبی ها ثابت نشده است. پارلمان لیبی این قانون را مصوب کرده است".

خالد الزایدی وکیل سیف الاسلام قذافی گفت: سیف الاسلام لیبی را ترک نکرده و هم اکنون در یکی از شهرهای لیبی است.

وی از اعلام نام این شهر خودداری کرد و گفت: "سیف الاسلام راهبردی مشخص برای ایجاد آشتی ملی دارد و نقشی محوری را در این مرحله بازی خواهد کرد و مقبولیت زیاد مردمی او به این امر کمک خواهد کرد".

احمد مخرب از نزدیکان سیف الاسلام قذافی نیز گفت: اکنون و بعد از آزادی سیف الاسلام، ما منتظر تحولات غیرمنتظره بزرگی در هفته های آیند هستیم.

سیف الاسلام قذافی از سال 2011 در زندان الزنتان جنوب غربی شهر طرابلس پایتخت لیبی به‌ سر می‎برد.

سیف الاسلام (41 ساله) در سرکوب خونین انقلابیون علیه رژیم معمر قذافی در سال 2011 نقش مؤثری داشت و از وی به عنوان جانشین پدر یاد می‌کنند.

دادگاه طرابلس سیف الاسلام را در تاریخ 28 سپتامبر 2015 میلادی به اعدام محکوم کرده بود.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «دادگاه کیفری بین‌المللی خواهان بازداشت سیف الاسلام قذافی شد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..