تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




روحانی: مردم به رویکرد دولت یازدهم برای اداره کشور اعتماد کردند

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی در ضیافت افطاری مسئولان و کارگزاران نظام با رهبرمعظم انقلاب اظهار کرد: با توجه به مجموع شرایط موجود تغییر در شیوه اداره کشور و اولویت‌بندی نسبت به مسائل را ایجاب می‌کرد.
وی افزود: دولت یازدهم درابتدا مسئله تحریم‌ها و جنگ اقتصادی علیه کشورمان را در اولویت خود قرار داد و هم‌چنین کوشید تا با اعمال انضباط اقتصادی و شکل‌دهی انتظارات مثبت اقتصادی نسبت به آینده، آرامش را به اقتصاد بازگرداند.
به گفته وی، ابلاغ سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی از سوی رهبر معظم انقلاب در سال 92 نیز چارچوب کلی اقدامات دولت را تعیین کرد، دولت یازدهم درجهت اجرای اقتصاد مقاومتی، سیاست‌های ثبات‌ساز اقتصادی را در دستور کار خود قرار داد.
رئیس قوه مجریه بیان داشت: مجموعه سیاست‌های اتخاذ شده باعث شد تا از اوایل شروع به‌کار این دولت، ثبات به بازار ارز بازگردد که این روند تاکنون ادامه داشته است.

** حمایت از اقشارمحروم و کم درآمد اولویت دولت یازدهم است
روحانی با بیان اینکه طی چهارسال گذشته، درکنار رفع تحریم‌ها و ایجاد ثبات اقتصادی، حمایت از اقشار محروم و کم‌ درآمد به‌عنوان یکی از مهم‌ترین آرمان‌های انقلاب اسلامی، از جمله خط‌ مشی‌های اصلی دولت یازدهم بوده است گفت: دولت یازدهم کوشید با پیگیری اصولی و مبتنی بر قواعد درست، بهبود ملموس در معیشت خانوارهای کم درآمد ایجاد کند.
وی ادامه داد: اقدام مهمی که درسال جاری به‌عنوان گام اول تحول در رسیدگی به قشر کم درآمد و استقرار نظام تأمین اجتماعی انجام دادیم، افزایش به‌طورمتوسط سه برابری مقرری خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد امام راحل و بهزیستی بود.
«هم‌چنین به‌منظور افزایش دسترسی خانوارهای کم درآمد به تسهیلات بانکی، امکانی را فراهم و اعلام کردیم تا خانوارها بتوانند به پشتوانه یارانه نقدی به‌عنوان تضمین، تسهیلات دریافت کنند و حقوق بازنشستگان درهرسال بیش‌ از تورم افزایش یافت به‌گونه‌ای که بازنشستگان عزیز درسال‌های اخیر افزایش 79 درصدی در حقوق خود را شاهد بودند».
روحانی اظهارکرد: به‌منظور بهبود در معیشت کارگران و افزایش قدرت خرید آنان، از ابتدای سال 92 تا سال 95 حداقل مزد اسمی با افزایش 56 درصد و حداقل دریافتی کارگران ٦١درصد افزایش یافت درحالی‌که رشد شاخص قیمت مصرف‌ کننده درسال‌های 1395ـ1392 برابر 41 درصد بوده است.
وی یکی دیگر از مهم‌ترین رویکردهای متمایز دولت یازدهم را حمایت از اقشار کم درآمد، برشمرد و گفت: حمایت هدفمند در حوزه بهداشت و درمان بوده، در واقع دولت یازدهم تلاش کرد که حتی در شرایط سخت مالی که در ٤ سال گذشته با آن روبرو بوده، همواره آرمان عدالت اجتماعی را با جدیّت پیگیری کند اما آن‌ را نه از مسیر پر سر و صدا و پوپولیستی توزیع پول بلکه از طریق ارائه انواع خدمات اساسی و ایجاد دسترسی به زیرساخت‌ها دنبال کرده است.
وی با تشریح اقدمات دولت یازدهم در بخش بهداشت گفت: با توجه به برنامه ریزی های انجام شده حدود 17 میلیون نفر بستری و به‌ طور هدفمند مورد حمایت مالی قرار گرفتند.
روحانی کاهش سهم پرداختی مردم از هزینه­های درمانی از 37 درصد به 6 درصد در مناطق شهری و 3 درصد در مناطق روستایی و محروم اعلام کرد و افزود: تحت پوشش قرار گرفتن قریب به 10 میلیون نفر از افرادی که تاکنون تحت پوشش هیچ بیمه حمایتی نبوده­اند از دیپر اقدامات دولت بود.
« افزایش پوشش بیمه داروهای مورد نیاز در بخش بهداشت از 270 قلم قبل از طرح به 463 قلم و هم‌چنین، با احداث بیمارستان‌های جدید، ظرفیت تخت‌های بیمارستانی کشور افزایش چشمگیری داشته است، به‌طوری‌که دولت یازدهم 420 بیمارستان جدید با ظرفیت 21 هزار تخت به مجموع 80 هزار تخت موجود دولتی کشور اضافه کرده است».
رئیس جمهوری با بیان اینکه 2000 خانه بهداشت روستایی جدید احداث و تجهیز شده است اظهار کرد: 12700 واحد بهداشتی روستایی موجود تعمیر و تجهیز شده اند. هم اکنون با افتخار می توان گفت که هیچ روستایی وجود ندارد که طبق سطح بندی باید پزشک داشته باشد و پزشک در آن روستا حاضر نباشد.
روحانی افزود: همان‌طور که رهبری معظم انقلاب به‌درستی مهم‌ترین مسئله کشور را تولید و اشتغال تشخیص دادند و امسال را به‌نام آن قرار دادند، از نگاه اینجانب نیز، مهم‌ترین اولویت و دغدغه دولت دوازدهم، ایجاد اشتغال است.
وی گفت: ایجاد اشتغال است که درآمد ایجاد می‌کند، جوان ما می‌تواند با آسودگی بیشتر ازدواج کند و ازدواجش تداوم داشته باشد، اشتغال است که باعث می‌شود آسیب‌های اجتماعی کمتر شود و اشتغال است که نشاط اجتماعی و سرزندگی به همراه می‌آورد.

** ایجاد اشتغال نیازمند حفظ ثبات پولی و مالی است
رئیس جمهوری اظهارکرد: با این حال دستیابی به اشتغال بالا در درجه اول، نیازمند حفظ ثبات‌ پولی ومالی است، دستاورد تورم پائین که در سال‌های اخیر با دشواری و با رعایت انضباط‌ پولی و مالی حاصل شد، بایستی حفظ گردد،بدون وجود ثبات، سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی انگیزه کافی برای سرمایه‌گذاری در کشور نخواهد داشت.
روحانی افزود: در حوزه سیاست‌های رفاهی و حمایت‌های اجتماعی دولت دوازهم برنامه جامعی را تهیه کرده است، به‌گونه‌ای که با اجرای برنامه‌‌های طراحی شده، در دولت دوازدهم، فقر مطلق در کشور ریشه‌کن خواهد شد و در پایان سال 1399 سطح متوسط معیشت حدود 10 میلیون نفر از فقیرترین افراد جامعه حداقل به میزان 5 برابر وضع موجود ارتقاء خواهد یافت.
وی گفت: در حوزه بهداشت، با رفع مشکلات و نواقص طرح تحول سلامت، این طرح ارتقاء و ادامه خواهد یافت، طرح کارورزی با هدف بهبود در اشتغال جوانان و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی از حالت آزمایشی به سراسر کشور گسترش خواهد یافت.
به گفته وی اما دولت برای حرکت در این مسیر به همکاری و همفکری همه شخصیت‌ها، متخصصان، نیروها و نهادها احتیاج دارد. دولت نیازمند همراهی همه است.
روحانی ادامه داد: امیدوارم با همکاری و هماهنگی همه نهادها و قوای کشور و تحت هدایت‌ها و حمایت‌های رهبری معظم انقلاب، بتوانیم به این اهداف دست پیدا کنیم. انشاءالله
اجتمام/1724*شبس*1613**تنظیم : حسین فتح الهی**انتشار دهنده: عبدالله غفاری

انتهای پیام /*



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «روحانی: مردم به رویکرد دولت یازدهم برای اداره کشور اعتماد کردند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..