تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




یک مقام ارشد سعودی: برای عادی سازی روابط با قطر پیش شرط هایی داریم

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا به نقل از نشریه القبس، عشقی در گفت وگویی مطبوعاتی با اشاره به سیاست های رژیم سعودی برای اعمال فشار بر دوحه گفت: یکی از بزرگترین مسایلی که عربستان سعودی با آن مشکل داشته و دارد فعالیت شبکه تلویزیونی الجزیره است که قطر باید آن را به صورت کامل متوقف کند تا روابط دو کشور به حالت قبلی بازگردد.
عشقی با متهم کردن شبکه الجزیره به درپیش گرفتن سیاستی خصمانه گفت: شبکه الجزیره امروزه رویکرد تبلیغاتی منفی را علیه کشورهای عربی حوزه خلیج فارس درپیش گرفته است و دولت قطر نیز از این اقدامات حمایت می کند.
وی افزود: دولت قطر از این شبکه خبری به صورت گسترده حمایت مالی به عمل می آورد و تمامی این اقدامات بایدبه صورت کامل متوقف شود.
عشقی همچنین شرط دیگر عربستان برای عادی سازی روابط با قطر را اخراج تمام افراد وابسته به گروههای اخوان المسلمین و حماس از دوحه عنوان کرد.
این در حالی است که مقامات قطری به صورت آشکار هرگونه پیش شرطی از سوی عربستان برای عادی سازی روابط را رد کرده است.
عربستان سعودی، امارات متحده عربی، بحرین، مصر و یمن از روز پنجم ژوئن جاری تمام روابط دیپلماتیک خود با قطر را قطع کردند.
همچنین عربستان سعودی، امارات متحده عربی و بحرین حریم هوایی خود را برای استفاده قطر ممنوع اعلام کرده و از دیپلمات های قطری خواستند تا ظرف 48 ساعت خاک این کشورها را ترک کنند.
علاوه بر این عربستان سعودی تنها مرز زمینی خود با قطر را بست و در پی آن کشورهای مالدیو، موریتانی و دولت شرق لیبی نیز به متهم کردن قطر به اعمال 'سیاست های مداخله گرایانه و حمایت از گروه های تروریستی' روابط دیپلماتیک خود با قطر را قطع کردند.
عربستان سعودی، امارات متحده عربی، بحرین و مصر چند روز بعد از بروز این بحران با صدور بیانیه‌ای اعلام کردند که 59 نفر از جمله یوسف قرضاوی رئیس اتحادیه جهانی علمای مسلمان و همچنین 12 مؤسسه خیریه را به اتهام 'همکاری با تروریسم' در فهرست تحریم قرار داده اند.
به گزارش ایرنا، وزرای امور خارجه و اقتصاد ترکیه قرار است امروز پنجشنبه به کویت سفر کرده و در خصوص روابط دو جانبه و حل مساله قطر به رایزنی بپردازند.
خاورم*320 ** شبس 1574 ** انتشار دهنده: محسن تهوری

انتهای پیام /*



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «یک مقام ارشد سعودی: برای عادی سازی روابط با قطر پیش شرط هایی داریم»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..