تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




آفت شپ پره چالش جدی جنگل های شمال/ حال شمشاد ها خوب نیست

آفت شپ پره چالش جدی جنگل های شمال/حال شمشاد ها خوب نیستخداکرم جلالی رئیس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری در گفتگو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به آخرین وضعیت آفات جنگل‌های بلوط اظهار داشت: در استان‌های مناطق غرب رویشگاه زاگرس، حدود ۱۸۰ هزار هکتار از جنگل‌های بلوط دارای آفت جوانه خوار است که بعد از ورود به برگ‌های بلوط به طور کامل درخت را تخریب می‌نماید و مجددا پس از وقفه‌ای جوانه می‌زند.

وی افزود: در مناطقی که براساس تشخیص گیاه پزشکی آفت جوانه خوار بلوط تایید شود محلول پاشی بذرهای بیولوژیک را آغاز می‌نماییم.

به گفته جلالی امسال در سطح ۶ هزار هکتار عملیات مبارزه با آفت جوانه خوار بلوط انجام شد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به آفت جنگل‌های شمشاد بیان کرد: سطح شمشاد در استان‌های شمالی ۵۲ هزار هکتار است که حدود ۵ هزار هکتار از این سطح در غرب مازندران به آفت شپ پره شمشاد آلوده است.

به گفته این مقام مسئول مبارزات مکانیکی و محلول پاشی برای مبارزه با این آفات صورت گرفته و ادامه دارد.

وی با بیان اینکه شپ پره شمشاد همانند جوانه خوار بلوط نیست، افزود: این آفت بومی کشور ما نیست و طی سال‌های گذشته زمانی که این آفت اروپایی وارد کشور شد به طور تقریبی تمامی شمشاد‌ها را نابود کرد.

رئیس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری ادامه داد: نخستین بار بیماری آتشک شمشاد در سال ۹۱ در جنگل‌های شمال دیده شد که در سال ۹۳ از مسیر غرب به شرق دو سوم جنگل‌ها را در برگرفت و خسارت زیادی وارد کرد.

وی تصریح کرد: از سازمان حفظ نباتات به عنوان متولی تشخیص و مبارزه با آفات و بیماری ها، سازمان گیاه پزشکی و تجربیات دیگر کشور‌ها که با پدیده خشکیدگی بلوط و آفت شپ پره مواجه بودند برای کنترل و مبارزه با این آفات استفاده کردیم.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «آفت شپ پره چالش جدی جنگل های شمال/ حال شمشاد ها خوب نیست»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..