تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




رفتار ویژه پیامبر اکرم(ص) در دهه آخر ماه رمضان

به گزارش افکارنیوز،

حمیدرضا کربلایی کارشناس مذهبی گفت: یکی از مهم‌ترین خصوصیت‌های ماه مبارک رمضان ، باز بودن درهای رحمت الهی به روی بندگان است و براساس آنچه در روایت‌ها آمده ، درهای رحمت خداوندی تا آخرین شب از این ماه به روی افراد باز است.

وی ادامه داد: باز بودن درهای رحمت الهی در ماه رمضان، در شبهای قدر به اوج خود می‌رسد و بر اساس نکته‌ای که روی آن تأکید شده، دعا در شب‌های قدر نباید فراموش شود چرا که خداوند در این شب‌ها توجهی ویژه به انسان دارد و بیشتر افرد نیز در شب‌های قدر، شب زنده‌دار هستند از این رو زمان ویژه‌تری را به عبادت با پروردگار اختصاص می‌دهند.

این کارشناس مذهبی تصریح کرد: امام صادق (ع) در حدیثی چنین فرموده‌اند که در شبهای قدر دعای دعا کننده مستجاب و حاجت‌هایش برآورده می‌شود. بنابراین شایسته است دینداران در شب‌های قدر بسیار بیشتر از شب‌های دیگر به راز و نیاز با پروردگار بپردازند چرا که شب‌های قدر تنها یک مرتبه در طول سال اتفاق می‌افتد. وی در ادامه صحبت‌های خود اظهار کرد: در شب نوزدهم ماه مبارک رمضان انسان‌ها همچنین قرآن را به سر می‌گیرند و با قسم دادن خداوند، اهل بیت (ع) و معصومان (ع) از پروردگار درخواست می‌کنند تا حاجت‌هایشان برآورده شود و خدا به بهترین شکل ممکن تقدیر آن‌ها را در شبهای قدر برای یک سال آینده رقم بزند. کربلایی توضیح داد: شب قدر فرصت بی‌مانندی برای بخشیده شدن گناهان انسان است و پیامبر اکرم (ص) فرموده‌اند: هر کس از شب قدر محروم شود، از تمامی خیرات بی نصیب شده است. همچنین حضرت محمد (ص) درخصوص احیا و شب زنده‌داری در شب قدر فرموده‌اند: " کسی که شب قدر را زنده بدارد، عذاب تا سال آینده از او روی می‌گرداند."  وی خاطرنشان کرد: حضرت علی (ع) درباره خاتم پیامبران (ص) به این موضوع اشاره کرده‌اند که ایشان در دهه پایانی ماه مبارک رمضان به صورت جدی آماده عبادت پروردگار می‌شدند و اعضای خانواده خود را در شب بیست و سوم ماه میهمانی خدا بیدار نگاه می‌داشتند و اگر فردی به خواب رفته بود ، به روی او آب می‌پاشیدند تا بیدار شود و شب قدر را زنده نگاه دارد.



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «رفتار ویژه پیامبر اکرم(ص) در دهه آخر ماه رمضان»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..