تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




نظام آموزشی باید به سمت مهارت محوری سوق پیدا کنند

نظام آموزشی باید به سمت مهارت محوری سوق پیدا کنندمحمد علی سبحان الهی رییس دانشگاه خوارزمی در گفت و گو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار کرد: در برنامه ریزی‌های صورت گرفته بحث هزینه مالی و هزینه عمر جوانان که صرف تحصیل می‌کنند را در نظر داریم، زیرا که ما خواهان آنیم که دانشجویان بعد از فارغ التحصیلی بتوانند وارد بازار کار و اشتغال شوند به همین جهت در سال‌های اخیر ۱۵ رشته "میان رشته‌ای" تعریف کردیم.
 
وی ادامه داد: بنابراین بهتر است علاوه بر تغییرات در نظام آموزشی و سوق دادن آن به سمت مهارت محوری برای پیوند ارتباط دانشگاه و صنعت، قدمهای جدی‌تری برداریم.
 
رییس دانشگاه خوارزمی اضافه کرد: دانشجویان ما باید یاد بگیرند که تنها داشتن ذهنی انباشته از معلومات حفظی کافی نیست و باید توانایی راه اندازی شرکت‌های خصوصی و عرضه محصولات خود را کسب کنند.
 
سبحان الهی عنوان کرد: درحال حاضر خوشبختانه برنامه‌های مختلفی برای استفاده از ظرفیت‌ها و کارآمدی جوانان تهیه شده که از جمله آن‌ها می‌توان به توسعه پارکهای علمی و فناوری و اجرایی شدن قانون شرکتهای دانش بنیان در کنار تسهیلات و حمایت‌ها اشاره کرد.
 
وی بیان کرد: در دانشگاه خوارزمی خوشبختانه در رشته‌های فنی هم که حدود ۱۵ - ۲۰ سال است که شروع به فعالیت خوبی داشته ایم و سعی ما بر افزایش کیفیت در این دانشگاه بوده است.


سبحان الهی افزود: همچنین می‌توان با تشکیل تعاونی‌های کوچک و ارایه وام هایی با سود کم به خودکفایی افراد در ایجاد اشتغال کمک کرد که در این زمینه می‌توان از سرمایه نیروی فارغ التحصیل کشور به خوبی استفاده کرد.
 
رییس دانشگاه خوارزمی یادآورشد: متاسفانه حوزه آموزش بیشتر به سمت مدرک گرایی پیش رفته درحالی که باید بحث مهارت گیری مورد توجه واقع شود تا افراد بعد از فارغ التحصیلی بتوانند وارد بازار کار شوند.
 
انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «نظام آموزشی باید به سمت مهارت محوری سوق پیدا کنند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..