تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




نحوه بیان مهمتر از کلماتی است که بکار می برید

امروزه همه ما هنگام برقراری ارتباط با دیگران بیشتر روی کلماتی که به زبان می آوریم تمرکز می کنیم. در حالی که در برقراری یک ارتباط کلامی موفق علاوه بر کلمات عوامل مهم دیگری هم دخیل هستند. عواملی چون زبان بدن، حالات چهره و بافت کلی هر پیام

به نحوه بیان خود توجه کنید

اگر تصور می کنید که محتوی پیام مهم تر از نحوه ارائه آن است ارتباط بین فردی را اشتباه درک کرده اید. در این مطلب انواع ارتباطهای بین فردی را توضیح می دهیم تا شما بتوانید ارتباطی که مناسب شخصیت و دیدگاه خودتان هست را انتخاب کنید. همچنین عواملی که روی روند ارتباط های بین فردی تاثیر مثبت تاثیر مثبت می گذارد توضیح داده شده است.

۳ نوع ارتباط بین فردی وجود دارد

ارتباط کلامی: صحبت کردن و گوش دادن

مهم ترین و اصلی ترین نوع ارتباط بین فردی تکامل یافته ارتباط کلامی است.

زیرا ترکیبی از عناصر مختلفی چون کلام، تن صدا و گاهی اوقات رشته های غیرکلامی است. ارتباط کلامی شامل صحبت کردن و گوش کردن است که هر دوی آن ها در جهت یک ارتباط موفق به کار گرفته می شوند. ارتباط کلامی هم می تواند رو در رو باشد و هم از پشت تلفن که در عصر دیجیتال از طریق پیام های ویدیویی با اپلیکیشن های مختلف نیز انجام می شود.

ارتباط نوشتاری: نوشتن و پیام دادن

ارتباط نوشتاری برای کسانی که در برقراری ارتباط با دیگران و گفتن حرف هایشان زیاد راحت نیستند مناسب است. ارتباط نوشتاری هم به شکل رسمی و به شکل غیر رسمی و خودمانی برقرار می شود. این روش بیشتر روی پیام تاکید دارد و عوامل تن صدا و زبان بدن در آن حذف می شود. با پیشرفت تکنولوژی و اختراع روش ها و برنامه های مختلف پیام رسانی ارتباط نوشتاری هم تنوع زیادی پیدا کرده است.

ارتباط غیر کلامی: حرکات و زبان بدن

ارتباط غیر کلامی در صحبت های رو در رو و چت ویدیویی برقرار می شود. عوامل مختلفی در این نوع ارتباط دخیل هستند. مثل حالت چهره، زبان بدن و حرکات دست.

درک این نوع ارتباط از تمام موارد دیگر سخت تر است زیرا کاملا ذهنی است و به طرز تفکر فرد بستگی دارد. ارتباط کلامی جالب ترین نوع ارتباط درون فردی است که گاهی اوقات محتوی یا به عبارتی کلمات را می توان به آن اضافه کرد.

نکاتی برای بهبود ارتباط های روزمره

آمار و ارقام مهم نیستند

درست است که راس هر بحث و گفتگویی آمار و ارقام هستند. اما کسانی که مهارت لازم در برقراری ارتباط دارند می دانند که تنها آمار و ارقام مهم نیستند. چون ممکن است زمان زیادی را صرف تحقیق و به دست آوردن این آمار کرده باشید اما وقتی نتوانید آن ها را به روشی تاثیرگذار بیان کنید دیگر ارزش چندانی ندارند.

نحوه بیان خبرهای بد

نحوه ارائه خبرهای بد بسیار مهم است و وظیفه شما این است که روراست باشید و تاکید زیادی روی اهمیت آن پیام داشته باشید. با این کار فرد شنونده هم گیج نمی شود و هم به خوبی پیام شما را درک می کند. اینگونه فرد شنونده عدم صداقت شما را احساس نخواهد کرد.

هنگام برقراری ارتباط با دیگران پیام، محتوا، صدا و بازخورد را در نظر بگیرید

همه ارتباط ها با یک پیام اساسی و کلماتی برای بیان این پیام آغاز می شوند. علاوه بر این ها باید عناصر دیگری که در برقراری یک ارتباط میان فردی موفق موثر است را هم در نظر بگیرید. اولین عنصر موقعیتی است که برای ارتباط انتخاب می کنید که در نحوه درک پیام شما بسیار موثر است.

صدا و بازخورد هم عوامل مهمی هستند که باید هنگام برقراری ارتباط بتوانید تفاوت های این دو را به خوبی تشخیص دهید. نوع صدا می تواند ذهن شنونده را منحرف کند یا پیام را به کلی تحریف کند. همیشه باید صدا را در ارتباط های کلامی به حداقل برسانیم.

بازخورد بستگی به پیامی که به شنونده ابلاغ می شود و نحوه درک درست پیام دارد. اگر این کار به درستی انجام نشده باشد باید روش ارتباط تان را تصحیح کنید و نکات کلیدی متن پیام را دوباره تکرار کنید.

گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع: salamati.ir




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «نحوه بیان مهمتر از کلماتی است که بکار می برید»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..