تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




کمبود پزشک در سازمان انتقال خون لرستان

عادلی ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران گفت: مردم در سه ماه اول سال جاری ۱۱ هزار و ۷۲۰ نفر در لرستان خون اهدا کردند و ۹۹ درصد این اهدا کنندگان زنان بودند که از نظر اهداخون در کشور رتبه نخست را دارند؛ این در حالی است که درصد اهدا خون توسط زنان در کشور زیر ۹ درصد است.

مدیرکل انتقال خون لرستان گفت: اهدا خون دارای شرایطی است که فرد اهدا کننده باید آن شرایط را برای اهدا خون داشته‌باشد؛ سن اهدا خون باید از ۱۸ تا ۶۵ سال بوده و وزن اهداکننده نیز کمتر از ۵۰ کیلوگرم نباشد و همچنین افراد اهداکننده باید از نظر جسمی سلامت باشند.

وی با اشاره به کاهش خون اولی‌ها طی امسال گفت: طی سه ماه اول سال گذشته، ۱۷ درصد اهدا کنندگان خون اولی بودند و امسال در مدت مشابه سال ۹۵ به کمتر از یک درصد رسیده‌است.

عادلی با اشاره به اینکه ۳۲ درصد اهداکنندگان خون در سال گذشته سابقه اهدا خون داشتند، گفت: مردان در طول سال چهار بار و زنان سه بار می‌توانند خون اهدا کنند.

وی افزود: در سازمان انتقال خون با کمبود پزشک مواجه هستیم و در حال حاضر نیز برای جذب ردیف استخدامی نداریم، لذا با پزشکان به صورت قراردادی کار می‌کنیم.

مدیرکل انتقال خون لرستان گفت: گروه خونی AB منفی نادرترین گروه‌خونی است و از افرادی که این گروه خونی را دارند تقاضا داریم نسبت به اهدا خون اقدام کنند.

عادلی با اشاره به مراکز انتقال خون در لرستان گفت: در شهرستان خرم‌آباد دو مرکز انتقال خون وجود دارد و شهرستان‌های خرم‌آباد، بروجرد و الیگودرز نیز تن‌ها شهرستان‌هایی هستند که مراکز انتقال خون در آن‌ها وجود دارد و مابقی شهرستان‌های استان مرکز انتقال خون ندارند.

انتهای پیام / د




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «کمبود پزشک در سازمان انتقال خون لرستان»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..